Probleme mari pentru producătorii auto chinezi, până în 2030 foarte mulţi dintre aceştia urmând a da faliment (statul chinez NU va mai subvenţiona direct industria auto)

gAuto
/
/
2 nov. 25
/

Producătorii auto chinezi au primit zilele acestea o veste extrem de dură, una care sunt sigur că a creat şi va crea în continuare agitaţie şi chiar panică în birourile managerilor.

Agenţia de stat Xinhua News Agency a anunţat săptămâna aceasta care sunt priorităţile guvernului chinez în cadrul noului plan cincinal, cel ce se va aplica în perioada 2026 – 2030. Statul chinez a decis că în acest interval de timp NU va mai subvenţiona direct industria auto.

Autorităţile chineze consideră că după mai bine de 15 ani de subvenţii şi ajutoare directe pentru producătorii auto, piaţa a ajuns la un nivel ridicat de maturitate şi se poate menţine competitivă şi fără intervenţia statului.

În China sunt activi peste 160 de producători auto, însă pare destul de sigur că fără ajutorul statului, foarte mulţi dintre aceştia vor da faliment până în 2030. Guvernul chinez este conştient de acest aspect, însă este clar că în prezent nu este loc pentru toată lumea, iar o selecţie naturală trebuie făcută.

Cei mai mici şi mai vulnerabili vor ceda primii, însă nu ar trebui să ne surprindă nici dacă nume cunoscute, unele chiar prezente şi în Europa, vor avea probleme de competitivitate.

Revenind la strategia guvernului chinez pentru perioada 2026 – 2030, acesta a decis să investească resurse importante în inteligenţa artificială, tehnologii pentru energie din hidrogen, biotehnologie, fuziunea nucleară și tehnologii cuantice.

Sursa: reuters.com

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.