Producătorii auto (inclusiv Dacia) opresc temporar producţia de maşini din lipsă de microprocesoare

/
/
5 feb. 21
/

Este criză mare de microprocesoare în întreaga lume, toate industriile fiind afectate de acest lucru: de la producătorii de smartphone-uri, tablete şi console, până la cei auto. Orice produs inteligent în adevăratul sens al cuvântului foloseşte cel puţin un microprocesor.

Producătorii auto sunt printre cei mai afectaţi de această criză, maşinile actuale fiind puternic tehnologizate şi fără aceşti semiconductori ele nu pot funcţiona. În acest context mai toate companiile auto (Toyota, Ford, Audi, Honda, Mazda, Volkswagen) au anunţat opriri temporare de producţie. Printre cei afectaţi se numără şi Dacia, compania anunţând deja oprirea temporară a producţie pe 1 februarie şi confirmând alte astfel de acţiuni pe parcursul acestei luni.

De ce s-a ajuns la această situaţie ?

  • cererea de gadget-uri a explodat în 2020 în contextul pandemiei, iar mare parte din producţia de microprocesoare a fost redirecţionată către acest segment de piaţă;
  • cererea auto din unele regiuni a revenit mai repede decât a fost estimat, astfel că solicitările producătorilor auto pentru semiconductori au fost subestimate, iar producătorii de chip-uri au redirecţionat producţia către alţii;
  • interdicţiile impuse de SUA producătorilor chinezi de procesoare şi componente electronice au obligat producătorii auto să caute alţi furnizori din alte ţări, aspect foarte greu de implementat (SMIC este în acest moment blocat, iar cum toată lumea s-a reorientat către TSMC, compania taiwaneză nu face faţă cererii).

Este clar că pandemia COVID-19 a schimbat regulile jocului din mers, iar acum încercăm să echilbrăm balanţa tot din mers.

Există totuşi şi o veste bună în toată această criză. Uniunea Europeană şi-a dat seama de dependenţa ridicată de zona Asiei şi va investi peste 50 de miliarde de euro în sprijinirea producţiei locale de procesoare şi semiconductori.

Surse: hotnews.ro, profit.ro 1, 2
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).