Producătorii auto (inclusiv Dacia) opresc temporar producţia de maşini din lipsă de microprocesoare

/
/
5 feb. 21
/

Este criză mare de microprocesoare în întreaga lume, toate industriile fiind afectate de acest lucru: de la producătorii de smartphone-uri, tablete şi console, până la cei auto. Orice produs inteligent în adevăratul sens al cuvântului foloseşte cel puţin un microprocesor.

Producătorii auto sunt printre cei mai afectaţi de această criză, maşinile actuale fiind puternic tehnologizate şi fără aceşti semiconductori ele nu pot funcţiona. În acest context mai toate companiile auto (Toyota, Ford, Audi, Honda, Mazda, Volkswagen) au anunţat opriri temporare de producţie. Printre cei afectaţi se numără şi Dacia, compania anunţând deja oprirea temporară a producţie pe 1 februarie şi confirmând alte astfel de acţiuni pe parcursul acestei luni.

De ce s-a ajuns la această situaţie ?

  • cererea de gadget-uri a explodat în 2020 în contextul pandemiei, iar mare parte din producţia de microprocesoare a fost redirecţionată către acest segment de piaţă;
  • cererea auto din unele regiuni a revenit mai repede decât a fost estimat, astfel că solicitările producătorilor auto pentru semiconductori au fost subestimate, iar producătorii de chip-uri au redirecţionat producţia către alţii;
  • interdicţiile impuse de SUA producătorilor chinezi de procesoare şi componente electronice au obligat producătorii auto să caute alţi furnizori din alte ţări, aspect foarte greu de implementat (SMIC este în acest moment blocat, iar cum toată lumea s-a reorientat către TSMC, compania taiwaneză nu face faţă cererii).

Este clar că pandemia COVID-19 a schimbat regulile jocului din mers, iar acum încercăm să echilbrăm balanţa tot din mers.

Există totuşi şi o veste bună în toată această criză. Uniunea Europeană şi-a dat seama de dependenţa ridicată de zona Asiei şi va investi peste 50 de miliarde de euro în sprijinirea producţiei locale de procesoare şi semiconductori.

Surse: hotnews.ro, profit.ro 1, 2
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.