Producătorii auto (inclusiv Dacia) opresc temporar producţia de maşini din lipsă de microprocesoare

/
/
5 feb. 21
/

Este criză mare de microprocesoare în întreaga lume, toate industriile fiind afectate de acest lucru: de la producătorii de smartphone-uri, tablete şi console, până la cei auto. Orice produs inteligent în adevăratul sens al cuvântului foloseşte cel puţin un microprocesor.

Producătorii auto sunt printre cei mai afectaţi de această criză, maşinile actuale fiind puternic tehnologizate şi fără aceşti semiconductori ele nu pot funcţiona. În acest context mai toate companiile auto (Toyota, Ford, Audi, Honda, Mazda, Volkswagen) au anunţat opriri temporare de producţie. Printre cei afectaţi se numără şi Dacia, compania anunţând deja oprirea temporară a producţie pe 1 februarie şi confirmând alte astfel de acţiuni pe parcursul acestei luni.

De ce s-a ajuns la această situaţie ?

  • cererea de gadget-uri a explodat în 2020 în contextul pandemiei, iar mare parte din producţia de microprocesoare a fost redirecţionată către acest segment de piaţă;
  • cererea auto din unele regiuni a revenit mai repede decât a fost estimat, astfel că solicitările producătorilor auto pentru semiconductori au fost subestimate, iar producătorii de chip-uri au redirecţionat producţia către alţii;
  • interdicţiile impuse de SUA producătorilor chinezi de procesoare şi componente electronice au obligat producătorii auto să caute alţi furnizori din alte ţări, aspect foarte greu de implementat (SMIC este în acest moment blocat, iar cum toată lumea s-a reorientat către TSMC, compania taiwaneză nu face faţă cererii).

Este clar că pandemia COVID-19 a schimbat regulile jocului din mers, iar acum încercăm să echilbrăm balanţa tot din mers.

Există totuşi şi o veste bună în toată această criză. Uniunea Europeană şi-a dat seama de dependenţa ridicată de zona Asiei şi va investi peste 50 de miliarde de euro în sprijinirea producţiei locale de procesoare şi semiconductori.

Surse: hotnews.ro, profit.ro 1, 2
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.