Renault EZ-GO – concept ce prefigurează viitorul transportului urban în comun

/
/
7 mart. 18
/

Renault a adus mai multe noutăți în cadrul Salonului Auto de la Geneva, însă una dintre ele mi-a atras cel mai tare atenția, asta și din cauza faptului că mi-a amintit de testul cu SYMBIOZ. În cazul de față vorbim despre conceptul EZ-GO (se pronunță Easy Go), vehicul complet autonom ce-și dorește a arăta direcția de dezvoltare a transportului urban în comun în viziunea Renault.

Pentru a nu face o prezentare întinsă pe mai multe paragrafe, mă limitez în a expune principalele caracteristici ale lui Renault EZ-GO:

  • compania franceză îl prezintă ca pe un robo-vehicul, lung de 5.2 metri și lat de 2.2 metri, capabil a transporta de la una la șase persoane, pe o canapea în formă de semicerc. Accesul se face în picioare, iar suprafața vitrată extrem de generoasă, cu plafon panoramic imens, sugerează și ideea folosirii unui astfel de vehicul pentru tururile turistice urbane;

Renault EZ-GO Concept

  • în interior este oferită conectivitate Wi-Fi, încărcare wireless pentru telefoane și un display pe care pot fi afișate informații legate de ruta aleasă ori despre punctele de interes din apropiere;
  • pentru a maximiza spațiul interior, bateriile sunt montate sub podea, iar volanul lipsește;
  • acumulatorii mașinii pot fi încărcați fără intervenția unui operator, grație sistemului de încărcare automată wireless;
  • fiind un vehicul autonom de nivel 4, nu va necesita prezența unui șofer, așa că utilizatorii vor putea comanda mașina în locația lor prin intermediul unei aplicații sau o pot prelua din anumite puncte prestabilite.

Deși poate părea departe clipa când acest concept se va trasnforma într-o mașină de serie, vă reamintesc din nou de Renault SYMBIOZ, pe care l-am testat deja pe drumurile publice din Franța. Așa că, având în vedere ritmul în care înțelege Renault că este nevoie de vehicule complet autonome, nu m-ar mira dacă astfel de soluții pentru transportul urban vor deveni reale până în 2023.

httpvh://youtu.be/-8wWwYhBGhE

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).