Renault Group anunţă că 2020 a fost cel mai slab an din istoria grupului cu pierderi operaţionale de 337 milioane de euro

/
/
20 feb. 21
/

Renault Group a publicat rezultatele financiare pentru anul 2020, cel mai greu an din istoria producătorului auto.

Conform datelor furnizate de Renault Group, anul trecut compania a avut venituri totale de 43.5 miliarde de euro (-21.7% vs 2019) şi pierderi operaţionale de 337 milioane de euro (cel mai slab rezultat din istoria grupului). La nivel de maşini vândute, Renault Group a comercializat în 2020 un total de 2.95 milioane de unităţi, în scădere cu 21.3% comparativ cu 2019.

Vestea bună este că în semestrul al doilea piaţa a început să îşi revină, în această perioadă vânzările fiind doar cu 8.9% mai mici decât 2019, însă cu un profit operaţional de 866 milioane de euro.

„După o primă jumătate de an influențată de Covid-19, grupul a îmbunătățit semnificativ performanțele în a doua jumătate a anului. Acest rezultat este datorat efortului tuturor angajaților, accelerării cu succes în planul de reducere a costurilor fixe și îmbunătățirii politicii de prețuri. Prioritatea este profitabilitatea și generarea de lichidități, așa cum am anunțat în planul nostru strategic «Renaultution». 2021 va fi dificil date fiind necunoscutele în privința crizei sanitare precum și în privința crizei componentelor electronice. Vom face față acestor provocări împreună, menținând ritmul pentru recuperarea în care ne-am angajat cu succes începând de vara trecută”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

Se pare că gaura neagră din bugetul Renault Group este Nissan, restul companiilor fiind mult mai stabile.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.