Samsung Connect Auto sau cum introduci mașina cu port OBD II în IoT

/
/
24 feb. 16
/

Să începem cu începutul. Cred că mulți dintre voi știți ce este portul OBD prezent în automobile și care este rolul său. Pentru cei care nu cunosc detalii, o să fiu scurt: așa cum conectăm smartphone-ul prin port microUSB la PC pentru a realiza operațiuni ce nu pot fi executate doar din telefon, la fel facem și prin portul OBD al automobilelor.

Practic, conectăm mașina prin acest port la un PC și, cu ajutorul unor softuri specializate, primim toate detaliile legate de sistemele electronice ale automobilului. Iar cum aceste sisteme sunt prezente mai nou în majoritatea componentelor, putem afla cu destul de mare exactitate orice problemă sau parametru al mașinii, cum putem de altfel și interveni asupra setărilor. Chip tuning-ul este doar un exemplu în acest sens.

Legislația din SUA obligă toți producătorii auto să echipeze mașinile de după 1996 cu port OBD II, iar în Europa această obligativitate a intervenit din 2001 pentru motoarele pe benzină și din 2004 pentru cele diesel. Așadar, majoritatea mașinilor, chiar și de pe la noi, sunt echipate cu port OBD II.

Să trecem acum la Samsung Connect Auto. Acesta este un dispozitiv care se conectează la portul OBD II și le oferă utilizatorilor diverse informații legate de mașină, dar pune în același timp la dispoziție mai multe servicii.

Samsung Connect Auto dispune de conectivitate LTE, putând fi transformat în hotspot ce oferă ocupanților mașinii internet prin Wi-Fi, dar nu acesta este principala funcție. În definitiv, mai există astfel de soluții, una dintre ele fiind testată de Emil Dragotă.

Principalele caracteristici propuse de Samsung Connect Auto:

Samsung Connect Auto (2)

  • trimite notificări către utilizatori prin intermediul aplicației dedicate, informații legate despre starea tehnică a mașinii (care pot fi văzute și în timp real) sau alerte în cazul în care automobilul se mișcă fără ca utilizatorul să se afle în interior;
  • arată poziția exactă a mașinii, dispozitivul încorporând și modul GPS;
  • informații legate de traseele parcurse, durata lor, viteza medie, cât combustibil a fost consumat, costul per km în funcție de zona din care s-a făcut alimentarea și prețul din acea arie, ș.a.;
  • poate fi setată o arie de siguranță, de obicei atunci când împrumutați mașina cuiva, copiilor de exemplu, iar dacă automobilul depășește acea zonă primiți o alertă;
  • în cazul unui accident, sistemul de alertă trimite notificări către contactele șoferului și avertizează serviciile de asistență;
  • îți afișează instant în aplicație cel mai apropiat service atunci când detectează o problemă la motor, transmisie, sistem electronic sau alt sub-ansamblu;
  • îți dă calificative în funcție de stilul de condus, cele mai bune atunci când respecți toate regulile și ești blând cu accelerația, a se citi condus economic. Aceste scoruri sunt acordate prin monitorizarea accelerației, a frânei, a forțelor G din curbe și a vitezei medii;
  • nu în ultimul rând, poate fi folositor în stabilirea valorii asigurării, atât pentru cea obligatorie, cât și pentru cea CASCO. Această funcție, Usage-Based Insurance (UBI), este disponibilă doar dacă asigurătorul acceptă stabilirea cotei prin astfel de metode de monitorizare a stilului de condus și a distanțelor medii anuale. Cred însă că va trece ceva timp până o astfel de metodă va avea aplicare și în țara noastră.

Samsung Connect Auto rulează sistemul de operare Tizen, iar pe partea de securitate, foarte importantă de altfel, se bazează pe soluția KNOX, care oferă securitate atât la nivel hardware, cât și software, inclusiv pentru aplicații. Dezvoltatorii se pot folosi de Tizen și de kit-ul de dezvoltare software Samsung pentru a crea servicii adiționale.

Samsung încearcă momentan să încheie parteneriate cu cât mai multe companii, în prezent fiind în strânsă colaborare cu Amdocs, AT&T, AXA, Blink by Agero, China Unicom, Cisco, Crawford & Company, Ericsson, Europcar, HERE, IBM, Jasper, Oberthur Technologies, Openbay, Orange, Tantalum și Willis Towers Watson.

Chiar dacă mai există genul acesta de dispozitive și de la alți producători, notorietatea și numele Samsung sunt sigur că vor ajuta compania sud-coreeană să reușească mai mult decât competitorii. Rămâne decât să vedem prețul acestui gadget, la ora actuală nu avem din partea Samsung decât promisiunea că va fi ”rezonabil”.

Categorii: gAuto, Samsung
Cuvinte cheie: auto, IoT, masina, OBD II, samsung
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

Samsung Best Products 2025: un an în care ecosistemul a contat mai mult decât fiecare device în parte

Dacă 2025 a fost anul în care AI-ul a devenit mainstream, pentru Samsung a fost mai ales anul în care această tehnologie a început să fie integrată coerent în produse, nu doar bifată ca feature.