Scandal între autorităţile italiene şi grupul Stellantis după ce Alfa Romeo a decis să producă noul model Alfa Romeo Milano în Polonia

/
/
13 apr. 24
/

Săptămâna aceasta Alfa Romeo a lansat oficial primul model electric al mărcii, Alfa Romeo Milano. Vorbim de un crossover de dimensiuni compacte ce va veni într-o variantă hibridă şi în două versiuni pur electrice. Mai multe detalii despre maşină puteţi găsi aici.

La scurt timp după ce noua maşină a fost prezentată oficial, a apărut un scandal neaşteptat. Grupul Stellantis (cel care deţine Alfa Romeo) este pus la zid de către autorităţile italiene, în frunte cu ministrul industriei, deoarece va produce o maşină italiană, cu nume italian, în Polonia. Se pare că aceasta va fi prima maşină din istoria Alfa Romeo produsă în afara Italiei.

Sigur că răspunsul grupului Stellantis nu s-a lăsat mult aşteptat, iar acesta are o puternică legătură cu costurile de producţie. Carlos Tavarez, CEO-ul Stellantis, a declarat că Alfa Romeo Milano ar fi fost cu 10.000 de euro mai scumpă dacă ar fi fost fabricată în Italia. Pentru a linişti puţin apele, acelaşi Carlos Tavarez a completat şi a transmis autorităţilor că următoarele versiuni de Alfa Romeo Stelvio şi Alfa Romeo Giulia vor fi produse la fabricile din Italia.

Sigur că decizia luată de Stellantis poate fi şi un avertisment acordat autorităţilor italiene, cele care discută cu diverşi producători chinezi pentru deschiderea de noi uzine în această ţară. Reprezentanţii grupului auto au avertizat deja că astfel de decizii ar putea duce la închiderea unor fabrici Stellantis din Italia.

În contextul în care piaţa auto trece printr-o schimbare aproape radicală, iar lupta preţurilor se dă la baionetă, unele ţări europene (în special cele vestice) par a nu mai fi competitive la nivel de costuri de producţie.

Via: hotnews.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.