Suzuki este acuzată că a fraudat testele de poluare la mii de maşini cu motoare diesel vândute în Europa. Pe listă se află modele precum Suzuki Vitara, Swift şi SX4 S-Cross

/
/
27 apr. 22
/

Europa are parte de un nou scandal Dieselgate, de data aceasta producătorul auto japonez Suzuki fiind în centrul atenţiei.

Se pare că Suzuki a montat pe maşinile sale cu motoare diesel dispozitive ilegale menite să înşele testele de poluare. Aceste dispozitive arătau că valorile emise de oxizi de azot erau în conformitate cu normele legale de emisie ale UE, chiar dacă în realitate în aer erau eliberate cantităţi mult mai mari de oxizi de azot.

Anchetatorii din Germania, Italia şi Ungaria au percheziţionat simultan sediile companiei, aceştia căutând dovezi precum documente, înscrisuri, comunicări de date, software și documente de planificare.

Conform procurorilor germani, Suzuki a vândut peste 22.000 de vehicule cu motoare diesel echipate cu acest dispozitiv de falsificare a rezultatelor, modelele menţionate fiind Suzuki Vitara, Swift şi SX4 S-Cross.

Şi mai îngrijorător este că reprezentanţii Suzuki au ştiut de aceste dispozitive încă din 2018 şi au permis în continuare utilizarea acestora pe motoarele diesel. Se pare că motoarele cu probleme au fost furnizate de către un producător italian, ajutat la rândul său de dezvoltatorul de software auto Marelli (tot din Italia). Şi aceste companii se află în vizorul anchetatorilor europeni.

Sursa: eurojust.eu, via wall-street.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.