România ar fi trebuit să implementeze încă din prima zi din 2026 noul sistem electronic de tarifare rutieră (STRR).
Acesta este format din două mari categorii de taxe de drum:
- Rovinieta – aceasta se va aplica vehiculelor cu masă totală maximă autorizată de până la 3.5 tone şi va fi calculată ţinându-se de cont de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante (Euro) și durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale;
- TollRO – aceasta se va aplica vehiculelor cu masă totală maximă autorizată de peste 3.5 tone şi va fi calculată prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu un tarif unitar (acesta urmează a fi stabilit Ministerul Transporturilor).
Noile taxe vor scoate mai mulţi bani din buzunarele românilor, indiferent că vorbim de persoane fizice sau juridice.
Din fericire infrastructura informatică nu este încă gata, iar în consecinţă guvernul a luat decizia de a amâna implementarea cu încă 6 luni, astfel că STRR ar trebui să devină funcţional începând cu data de 1 iulie 2026.
Această schimbare nu face decât să armonizeze legislaţia naţională cu cea europeană şi să aplice principiul poluatorul plăteşte. În plus, vorbim de o reformă importantă prinsă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Sursa: economedia.ro