După ce luna trecută am aflat care sunt planurile Ford pentru gama SUV, începutul de noiembrie mi-a dat șansa de a vedea la lucru tehnologiile ce vor debuta pe mașinile producătorului american în maximum doi ani.

Vorbim în mare parte despre sisteme de asistență sau care intervin la nevoie și chiar despre primele semne de conducere autonomă. Cum siguranța la volan reprezintă cel mai important domeniu în care companiile auto trebuie să investească masiv, nici Ford nu face excepție.

Am asistat la demonstrații și chiar am avut șansa de a testa câteva prototipuri ce sunt dezvoltate de către inginerii de la Centrul European de Cercetare și Inovare din Aachen, Germania.

Tehnologiile Ford ce urmează a debuta pe automobilele de serie ale mărcii în următorii 2 ani:

Tehnologiile Ford prezentate la Aachen

  • Cross Traffic Alert with Braking – atenționează șoferul despre traficul lateral din spatele mașinii parcate. În fapt, nu vorbim doar despre o alertă în caz iminent de coliziune cu autovehiculele ce trec din lateral prin spatele mașinii, ci despre un sistem ce frânează automat dacă șoferul nu reacționează în primă instanță, după alerta primită;
  • Wrong Way Alert – atenționează șoferul în cazul în care intră pe sensul opus de conducere, pe autostradă. Inițial, sistemul va fi oferit în Germania, Elveția și Austria. Ar fi ciudat să fie disponibil și în România din primul val, având în vedere câți km de autostradă avem noi. În fine, în Germania 3% dintre accidentele petrecute pe autostradă au loc din cauza mașinilor care intră pe contrasens. Când analizăm situația după aceste statistici, Wrong Way Alert nu pare deloc inutil;
  • Evasive Steering Assist – sistem ce acționează în două etape. În cazul în care șoferul se apropie cu viteză prea mare de un vehicul aflat în fața sa, sistemul va aplica automat frânele. Dacă apoi șoferul reacționează și începe manevra de evitare, sistemul deblochează frânele și ajută la evitarea obstacolului prin corecții fine aduse volanului. Am testat sistemul, dar nu pot spune că am simțit exact cum sunt ajutat prin sistemul de direcție. Probabil eram prea concentrat spre a nu lovi obstacolul;
  • Enhanced Active Park Assist – sistemul autonom de parcare laterală sau perpendiculară cu spatele. Dacă până acum la Ford sistemul de asistență la parcare intervenea doar asupra direcției, rotind automat volanul, noul sistem preia complet comenzile. Bineînțeles, vorbim despre mașinile cu transmisie automată. Astfel, mașina parchează complet autonom, acționând volanul, pedala de accelerație și frâna, precum și cutia automată, trecând din Neutral, în Reverse sau Drive, în funcție de nevoie;
  • Rear Wide View Camera – cameră pentru marșarier ce oferă o perspectivă la 180 de grade. Ecranul este împărțit în trei secțiuni, una pentru partea centrală și două pentru laterale. Aveți în clipul video de mai jos totul explicat în limba română de către un inginer Ford. Da, am avut surpriza să-l întâlnim la Aachen pe Dragoș Constantin, un român plecat în Germania încă de la 5 ani, dar care a reușit să ne vorbească pe limba noastră (în mare parte :)) despre Rear Wide View Camera. El a făcut parte din echipa de dezvoltare a acestui sistem de camere.

Iată la lucru, în ordinea în care le-am enunțat, toate sistemele de asistență ce ne-au fost prezentate în cadrul evenimentului. Clipul video durează puțin peste 5 minute:

Pe lângă cele de mai sus, la Aachen am mai văzut și platforma electrică de transport Carr-E. Aceasta reprezintă una dintre soluțiile finaliste ale concursului de inovații ”Ford Last Mile”, destinat angajaților Ford:

Categorii: gauto

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.