Opinie

Nu ştiu dacă v-aţi întâlnit vreodată cu o astfel de situaţie, însă Telekom România încalcă destul de grav regulile GDPR. Să vă povestesc punctual speţa mea.

În data de 6 ianuarie primesc un mail de la Telekom România cum că eu am ales factura în format electronic şi că pentru a finaliza procesul au nevoie să le confirm adresa de mail. Eu nu sunt client Telekom, deci mă gândesc că este o eroare şi le transmit să anuleze solicitarea deoarece mailul ales nu este corect.

La câteva ore după ce trimit mailul primesc un altul de la Telekom prin care îmi transmite că factura electronică a fost activată. Am considerat că nu au apucat încă să primească mailul meu şi am ignorat mesajul.

Din păcate lucrurile nu au stat deloc aşa. Pe 12 ianuarie am primit un alt mail prin intermediul căruia îmi reamintesc că nu am confirmat adresa de mail. Sunt înştiinţat că acest proces este foarte important deoarece VOI PRIMI FACTURA DOAR PE ACEST E-MAIL. Le-am răspuns din nou că solicitarea nu este făcută de mine, să o anuleze.

Până în acest moment nu mi-a răspuns nimeni, însă aceste informări repetate din partea Telekom România îmi par a fi o abatare gravă de la regulile GDPR. De ce ?

  • în primul rând am primit codul unic al respectivului abonat;
  • în al doilea rând, dacă voi confirma adresa de mail voi primi factura respectivului abonat;
  • în al treilea rând, în caz că vreau să îi fac omului un rău, pot oricând da parolă pierdută, o schimb şi am acces la contul abonatului cu toate informaţiile şi serviciile sale.

Mi se dovedeşte în plus că nu citeşte nimeni mailurile la adrese generale gen contact@ionescu.ro sau customer@ionescu.ro, în cazul Telekom aceasta fiind myapp@telekom.ro.

Este clar că informaţia a ajuns la mine din greşeală deoarece respectivul abonat poartă acelaşi nume ca mine, însă GDPR-ul încearcă să evite tocmai aceste tipuri de scăpări.

Update: Am fost contactat în cursul zilei de astăzi de un reprezentant al unei companii de PR partenere pentru a mi se solicita numărul de telefon (au fost şi ceva scuze scurte din partea acestuia). Am dat numărul de telefon, iar la scurt timp am fost contactat de o doamnă / domnişoară din echipa de comunicare Telekom.

Discuţia a durat câteva minute, perioadă în care mi s-a explicat în linii generale procedura internă pentru aceste tipuri de solicitări şi mi s-a transmis că timpul de răspuns în cazul meu ar fi de până la 30 de zile. Am evidenţiat că au fost mai multe plângeri ale cititorilor cu speţe similare, dar mult mai vechi şi mi-a promis că va transmite mai departe şi acest lucru. Din cele câteva minute de discuţie am mai aflat că se vor face verificări pentru a se evita pe viitor această situaţie şi am primit câteva scuze pentru neplăcerile cauzate.

Prin intermediul acestui articol nu am vrut să fac rău celor de la Telekom, am vrut doar să trag un semnal de alarmă (tocmai de aceea nu am făcut niciun fel de sesizare la instituţiile statului). Sper doar că acesta a fost recepţionat corespunzător şi nu doar prin cele câteva mici comunicări cu echipa de PR.