Tesla Model 3 a fost prezentată încă din 31 martie 2016, însă producția ar debuta după jumătatea anului curent, iar livrările vor începe cel mai devreme la jumătatea anului viitor. În cadrul evenimentului de prezentare a fost arătat un prototip ce nu ar trebui să difere prea mult de versiunea de serie.
Mulți s-au îndoit că interiorul va fi lăsat precum cel al mașinii expuse, unul dintre argumente fiind lipsa gurilor de ventilație ale sistemului de climatizare.
Însă acum, la aproape un an de la momentul de când am avut ocazia de a vedea prima dată Tesla Model 3, au apărut zvonuri cum că acesta va fi primul automobil care va introduce un nou sistem de distribuire a aerului in interior. Dispariția gurilor de ventilație va permite în principal două lucruri:
- un design interior pe cât de poate de simplist, fără aproape niciun element care să întrerupă continuitatea bordului;
- un zgomot interior minim.
Mașinile electrice sunt recunoscute pentru silențiozitatea cu care se deplasează, uneori singurul sunet pe care îl poți percepe vine de la ventilatoarele sistemului de climatizare. Probabil tocmai asta urmăresc inginerii Tesla, o reducere semnificativă a zgomotelor din interior.
Desigur, lipsa gurilor de ventilație poate avea și efecte negative, mă refer în special la imposibilitatea de a regla cât mai exact zona în care aerul este distribuit.
Zvonurile spun că printr-o fantă îngustă, care se întinde pe toată lățimea bordului, se va introduce în interior aerul ce a trecut în prealabil prin instalația de climatizare. Astfel, ocupanții nu vor mai simți mai multe adieri care vin din mai multe zone, ci doar una singură, probabil și de intensitate ceva mai redusă.
Principiul pe care va funcționa noul sistem de ventilație din Tesla Model 3 va fi se pare asemănător cu ceea ce a introdus Dyson pe dispozitivele sale (aparent) fără elice: