Un director al diviziei de maşini electrice Ford a confirmat că planul de a produce doar maşini electrice în Europa până în 2030 a fost prea ambiţios

/
/
22 iul. 24
/

Ford anunţa prin 2021 că strategia sa pe termen mediu este aceea de a electrifica toată gama de maşini în Europa. Compania americană sugera la acel moment că principalul său obiectiv este ca până în 2030 toate modelele de pe bătrânul continent să fie 100% electrice.

Realităţile pieţei auto europene au dat peste cap această strategie, situaţia din prezent a celor de la Ford fiind destul de dificilă. Primele şase luni din 2024 au fost grele pentru producătorul american, vânzările scăzând de la 194.546 unităţi în aceeaşi perioadă din 2023, la doar 165.771 unităţi (-14.8% YoY).

Marin Gjaja, directorul de operaţiuni al diviziei de maşini electrice Model E, a transmis presei britanice că planul de electrificare propus în 2021 a fost unul prea ambiţios. „Eu cred că clienții noștri au decis și ne-au spus că planul a fost prea ambițios, toată lumea din această industrie a descoperit asta pe calea cea grea. Aș mai spune că realitatea are un fel de a te face să-ți schimbi planurile. Noi credem că a deveni o marcă pur electrică până în 2030 nu este o alegere bună pentru afacere și mai ales pentru clienții noștri”, a declarat Marin Gjaja.

Începând cu 2030 pare destul de sigur că nu vom mai avea maşini cu motoare termice clasice, ci foarte probabil vom putea cumpăra doar modele de tipul plug-in hybrid.

Până atunci însă, Ford pregăteşte lansarea din toamnă a modelului Ford Puma electric. Acesta a fost spionat chiar la începutul acestei luni undeva prin Alpi.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.