Xiaomi a avut primul eveniment în țara noastră, iar smartphone-ul adus în atenție este un mid-range – Redmi Note 8 Pro. Motorola la rândul său a ieșit în față cu One Zoom, un mid-range superior.
Sunt produse pe care cele două companii urmează a le promova pe paginile dedicate din social media etc. Aș spune că sunt câteva precizări:
- Xiaomi are o pleiadă de terminale, de la low-cost și până în segmentul premium;
- Motorola și-a propus să iasă în față cu smartphone-uri corect pe segmentele low-cost și mid-range, iar din 2020 să vină în fața clienților și cu o ofertă bună pe segmentul premium.
Cred că atunci când vrei să abordezi o piață trebuie să promovezi smartphone-urile de top. Telefonul mobil a devenit un gadget aspirațional, iar multe persoane ce cumpără un dispozitiv din seria A de la Samsung sau Lite de la Huawei visează de fapt la un GALAXY S sau Note de la Samsung, idem pe un P sau Mate de la compania chineză.
Un smartphone bun pe segmentul premium are capacitatea de a aduce o imagine pozitivă pe întreaga gamă și cumva vinde și telefoane mobile din segmentele mid-range și low-cost.
Samsung și Huawei aș spune că au învățat această lecție. Samsung este veteranul cu seria S și Note, cele mai vândute telefoane mobile cu specificații high-end. Prin intermediul lor au creionat o imagine de telefoane bune și pentru modele ce nu meritau neapărat a fi achiziționate.
Huawei pe de altă parte a remarcat că sunt anumite elemente ce contează pentru un client de telefoane mobile. Au pus accent pe fotografie la seria P și s-au dus în online spre cei ce sunt fotografi profesioniști cu ceva expunere, le-a ieșit. Bineînțeles, și produsul în sine a evoluat în mod constant.
Xiaomi în România ar fi putut promova seria Mi 9T, Redmi Note 8 Pro aș face pariu că este un smartphone decent, dar trebuiau să aibă curaj spre a merge cu un telefon cu specificații superioare. Motorola pe de altă parte nici nu știu dacă aveau ce să aducă în față, momentan.
În opinia mea, vectorul de comunicare pentru un producător ar trebui să fie smartphone-urile de top. Bineînțeles, pe lângă ele să fie aduse în față și produsele din segmente inferioare.
Extindem discuția în rubrica de comentarii. Nu uitați că articolul a fost inclus în secțiunea Opinie. Voi o să comentați din postura de geeks, de persoane ce achiziționează un telefon în cunoștință de cauză. Nu uitați că grosul vânzărilor se face către cei ce au mai puține cunoștințe, au auzit că un producător este bun pentru anumite caracteristici aflate pe un anumit terminal etc. Este un întreg amalgam de informații vagi pe care se bazează înainte de a decide ce cumpără sau, pur și simplu, aleg un Samsung (jucătorul cu peste 60% din piața locală).