Uniunea Europeană îşi doreşte ca până în 2035 să nu se mai vândă maşini diesel şi pe benzină

/
/
8 iul. 21
/

Din păcate sau din fericire (depinde cum priveşti lucrurile) sfârşitul maşinilor cu motoare termice este mai aproape ca niciodată (cel puţin în Uniunea Europeană).

Săptămâna viitoare vor fi prezentate noi propuneri de reducere a emisiilor de CO2 în Uniunea Europeană, iar una dintre propuneri va fi ca până în anul 2035 să fie eliminate complet emisiile generate de maşini. În acest moment vehiculele electrice sunt singurele care îndeplinesc această cerinţă, astfel că este foarte probabil ca din 2035 să nu mai poată fi comercializate maşini diesel sau pe benzină.

Sigur că până atunci drumul este lung, iar măsurile de reducere a emisiilor de CO2 vor fi din ce în ce mai dure. În prezent există un plafon mediu impus la nivel de producător de 95 grame CO2 / kilometru, iar acesta va fi diminuat treptat până la 0 grame CO2 / kilometru în 2035.

Nu doar producătorii auto vor avea multe constrângeri, ci şi oamenii. Se pare că în următorii ani maşinile cu motoare termice (în special cele diesel) vor avea anumite restricţii de circulaţie, restricţii care la rândul lor vor fi treptat implementate de la anumite zone, până la oraşe / regiuni întregi.

Sfârşitul motoarelor termice în ”2035 este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic”, a declarat preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin. Acesta pledează şi pentru crearea unui fond de ”mai multe miliarde de euro” pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii din sectoarele ameninţate de această mutaţie tehnologică.

Sursa: hotnews.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.