V2G, V2H, V2L – ce înseamnă și de ce vor fi importanți în viitor?

/
/
2 dec. 22
/

Deși foarte puțin cunoscuți, având în vedere că viitorul auto aparține electricității, acești termeni vor face parte din viitorul nostru.

V2G – vehicle to grid sau în traducere liberă vehicul (electric) către rețea. Mai exact capacitatea unui autovehicul electric de a da electricitate înapoi în retea. Asta presupune existența unui încărcător bidirectional ce permite alimentarea casei sau chiar unui întreg cartier din bateria autoturismului. Este o tehnologie la începuturi, destul de complicată, pe care nu este cazul sa o descriem aici, important fiind la ce ajuta. Deocamdată singurul autovehicul cu această tehnologie este Ford F150 Lightning. În viitorul apropiat se pare că și autoturismele din grupul VW vor beneficia de această tehnologie.

V2H – vehicle to home – vehicul către casă. În principiu o tehnologie destul de asemănătoare cu V2G, doar ca bateria alimentează doar o casă, un atelier, o mică afacere etc., acestea fiind independente de rețeaua electrică sau deconectate de la aceasta.

V2L – vehicle to load – vehicul către “priză”.

Practic existența unor prize în interiorul și/sau exteriorul autoturismului/autoutilitarei ce permit alimentarea unor utilaje, electrocasnice etc. Nu necesita încărcător bidirecțional. Teoretic pot alimenta și o casă atît timp cât ne încadrăm în capacitatea prizei (undeva peste 3500W). De asemenea pot încărca alte autovehicule electrice. Autoturisme cu aceasta tehnologie sunt: Hyundai Ionic 5, Kia EV6, Outlander PHEV, Nissan Leaf etc. 

De ce sunt importante aceste tehnologii?

Să ne imaginăm un viitor cu milioane de vehicule electrice, care vor pune o mare presiune pe rețea atunci când sunt încărcate. Majoritatea locuințelor vor beneficia de panouri fotovoltaice care vor încărca aceste autovehicule, dar evident atunci când conditiile meteo o permit. Va exista o piață liberalizată a energiei, unde vor fi ore cu un consum enorm de energie (când autovehiculele vor fi încărcate) și ore cu consum mai mic (când autovehiculele vor circula).

Toți vom fi prosumatori iar costurile cu energia vor fi diferențiate pe ore în funcție de consum (consum mare = costuri mari). Aici intervine autoturismul nostru, care se va încărca atunci când este soare afară sau la ore când energia este mai ieftină și va da energie în retea sau casei noastre când energia este scumpă, având în acest fel un rol activ nu numai în transport. Bineînțeles toate aceste lucruri se vor face automat (smart), fără intervenția noastră. 

Se mai pune problema dacă este fezabil, deoarece asta presupune o durată mai scurtă de viață a bateriilor. Dar și aici consider că lucrurile vor evolua.

Vom trăi si vom vedea.

Sursa: CleanEnergyReviews.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: automobil, electric, V2G, V2H, V2L
Cosmin Pană
Este pasionat de automobile, soluții de energie verde și..., case pe structură de lemn. Așa că deja anticipați care sunt nișele de care se va ocupa pe site.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.