V2G, V2H, V2L – ce înseamnă și de ce vor fi importanți în viitor?

/
/
2 dec. 22
/

Deși foarte puțin cunoscuți, având în vedere că viitorul auto aparține electricității, acești termeni vor face parte din viitorul nostru.

V2G – vehicle to grid sau în traducere liberă vehicul (electric) către rețea. Mai exact capacitatea unui autovehicul electric de a da electricitate înapoi în retea. Asta presupune existența unui încărcător bidirectional ce permite alimentarea casei sau chiar unui întreg cartier din bateria autoturismului. Este o tehnologie la începuturi, destul de complicată, pe care nu este cazul sa o descriem aici, important fiind la ce ajuta. Deocamdată singurul autovehicul cu această tehnologie este Ford F150 Lightning. În viitorul apropiat se pare că și autoturismele din grupul VW vor beneficia de această tehnologie.

V2H – vehicle to home – vehicul către casă. În principiu o tehnologie destul de asemănătoare cu V2G, doar ca bateria alimentează doar o casă, un atelier, o mică afacere etc., acestea fiind independente de rețeaua electrică sau deconectate de la aceasta.

V2L – vehicle to load – vehicul către “priză”.

Practic existența unor prize în interiorul și/sau exteriorul autoturismului/autoutilitarei ce permit alimentarea unor utilaje, electrocasnice etc. Nu necesita încărcător bidirecțional. Teoretic pot alimenta și o casă atît timp cât ne încadrăm în capacitatea prizei (undeva peste 3500W). De asemenea pot încărca alte autovehicule electrice. Autoturisme cu aceasta tehnologie sunt: Hyundai Ionic 5, Kia EV6, Outlander PHEV, Nissan Leaf etc. 

De ce sunt importante aceste tehnologii?

Să ne imaginăm un viitor cu milioane de vehicule electrice, care vor pune o mare presiune pe rețea atunci când sunt încărcate. Majoritatea locuințelor vor beneficia de panouri fotovoltaice care vor încărca aceste autovehicule, dar evident atunci când conditiile meteo o permit. Va exista o piață liberalizată a energiei, unde vor fi ore cu un consum enorm de energie (când autovehiculele vor fi încărcate) și ore cu consum mai mic (când autovehiculele vor circula).

Toți vom fi prosumatori iar costurile cu energia vor fi diferențiate pe ore în funcție de consum (consum mare = costuri mari). Aici intervine autoturismul nostru, care se va încărca atunci când este soare afară sau la ore când energia este mai ieftină și va da energie în retea sau casei noastre când energia este scumpă, având în acest fel un rol activ nu numai în transport. Bineînțeles toate aceste lucruri se vor face automat (smart), fără intervenția noastră. 

Se mai pune problema dacă este fezabil, deoarece asta presupune o durată mai scurtă de viață a bateriilor. Dar și aici consider că lucrurile vor evolua.

Vom trăi si vom vedea.

Sursa: CleanEnergyReviews.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: automobil, electric, V2G, V2H, V2L
Cosmin Pană
Este pasionat de automobile, soluții de energie verde și..., case pe structură de lemn. Așa că deja anticipați care sunt nișele de care se va ocupa pe site.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…