Vânzările de maşini noi în cădere liberă în România, în luna martie minusul fiind de peste 25% comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut

/
/
3 apr. 24
/

Vânzările de maşini noi sunt într-un declin accentuat în acest an, românii cumpărând doar 33.228 maşini în primele trei luni (-10.11% vs aceeaşi perioadă din 2023).

Din păcate ultima lună, martie, a fost un real dezastru, vânzările fiind cu 25.26% mai mici comparativ cu martie 2023, românii înmatriculând doar 9.156 maşini noi.

Iată cum arată un TOP 10 al vânzărilor în primul trimestru din 2024:

  1. Dacia – 9.692 unităţi;
  2. Toyota – 2.614 unităţi;
  3. Skoda – 2.443 unităţi;
  4. Hyundai – 1.989 unităţi;
  5. Renault – 1.897 unităţi;
  6. Volkswagen – 1.882 unităţi;
  7. Mercedes – 1.400 unităţi;
  8. Ford – 1.255 unităţi;
  9. Tesla – 1.020 unităţi;
  10. Kia – 994 unităţi.

Mulţi dintre voi v-aţi gândit cu siguranţă la ideea că Programul Rabla 2024 a început târziu (pe 19 martie) şi că de aceea sunt aceste minusuri, însă comparaţia este YoY, iar anul trecut Programul Rabla 2023 a început chiar mai târziu (pe 24 martie).

Nu ştiu care este explicaţia din spatele acestor scăderi de volume importante, foarte probabil preţul maşinilor în creştere şi instabilitatea macroeconomică fiind unele dintre variantele de luat în calcul.

În oglindă, piaţa second-hand e pe cai mari, în primele trei luni înmatriculându-se 84.135 unităţi, adică +9.88% vs primul trimestru din 2023.

Sursa: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.