Honda Trading ne-a trimis un comunicat de presă prin care anunță rezultatele pentru 2016 în materie de vânzări. Importatorul a reușit ca printr-o rețea de 19 dealeri autorizați să vândă anul trecut cu 34% mai multe mașini noi față de anul precedent. Dacă ne gândim că și în 2015 Honda a avut o creștere bună față de 2014, atunci cifrele sunt cu atât mai impresionante.
De ce mi se pare o performanță din partea Honda? Fiindcă media creșterii vânzărilor auto noi pe piața internă este de 17% în 2016 față de 2015. Așadar, Honda a reușit o creștere dublă în condițiile în care gama lor de automobile disponibile la noi în țară nu este atât de variată precum a multor competitori. Practic, doar 4 modele vinde Honda în România, asta dacă nu considerăm fiecare versiune de caroserie a Civic-ului un model în sine.
De aceea consider că producătorul nipon a crescut mult ca și percepție din partea clientului român, imaginea de marcă a cunoscut o îmbunătățire considerabilă. Mulți asociază Honda cu fiabilitate și calitate a construcției, iar garanția oferită de constructor – 5 ani sau 160.000 de km, vine să certifice aceste calități.
Honda Trading a vândut în România anul trecut fix 1000 de mașini noi, ceea ce se transpune într-o cotă de piață de 1.1%. Iată cum au fost distribuite vânzările pe fiecare automobil Honda în parte:
- Civic Sedan – 530 de unități;
- CR-V – 251 unități;
- Civic Hatchback – 117 unități;
- HR-V – 60 unități;
- Civic Tourer (Break) – 27 unități;
- Jazz – 15 unități.
Dacă noul Civic, ce urmează a debuta în câteva luni în țara noastră, va fi bine primit, atunci Honda ar trebui să urmeze trendul ascendent și în 2017.