2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt şi mai dure:
- media emisiilor CO2 / maşină nu trebuie să treacă de 93.6 g/km;
- cota minimă din total vânzări generată de maşini electrice trebuie să fie de 25% la autoturisme şi de 17% la dubiţe.
Orice producător care nu respectă aceste cote, ar putea fi amendat cu până la 15.000 euro / maşină.
Din fericire acest lucru nu se va mai întâmpla, Ursula von der Leyen, preşedinta Comisiei Europene confirmând o oarece relaxare.
În ce constă această relaxare?
Pentru a le oferi mai mult timp producătorilor europeni, Comisia Europeană va lua în calcul aplicarea de amenzi doar dacă cotele emisiilor stabilite nu vor fi respectate în intervalul 2025 – 2027 (şi nu direct în 2025 cum este gândită legea azi).
Spre exemplu, dacă un producător va avea în 2025 o medie a emisiilor CO2 / maşină de 100 g/km, acesta va avea la dispoziţie 2026 şi 2027 să reducă cotele, astfel încât la final, când se va trage linie după cei trei ani, media să fie sub 93.6 g/km. Dacă nici după cei trei ani media nu va fi respectată, atunci producătorul va fi amendat.
Comisia Europeană nu renunţă însă la obiectivul principal, adică acela ca din 2035 să se comercializeze doar maşini fără emisii de CO2.
Sursa: zf.ro