Xpeng Motors, producător de maşini electrice din China, este acuzat că îi copiază pe cei de la Tesla

/
/
30 mai 20
/

Xpeng Motors, un producător de maşini electrice destul de cunoscut în China, este acuzat că se foloseşte de brevete Tesla pentru a-şi dezvolta propriile autovehicule.

Compania chineză a lansat în această primăvară primul său sedan electric, Xpeng P7. Autovehiculul are un cost de 33.000 de dolari, promite o autonomie de până la 706 kilometru la o singură încărcare şi o acceleraţie de la 0 la 100 de kilometri în 4.3 secunde. Acestea sunt câteva detalii tehnice inofensive, însă se pare Xpeng Motors s-a inspirat foarte mult de la Tesla când a creat această maşină.

În primul rând pagina de prezentare a modelului Xpeng P7 este aproape identică cu cea de prezentare pentru Tesla Model S. Cu mici nuanţări, compania chineză a păstrat estetica, aşezarea şi fonturile utilizate de Tesla în promovarea maşini sale.

În al doilea rând sistemul de şofat asistat de la Xpeng denumit Xpilot pare a fi un Autopilot de la Tesla cu o interfaţă foarte uşor modificată. Tesla chiar a dat în judecată Xpeng pentru acest lucru, iar explicaţia este cât se poate de simplă: în 2019 un inginer Tesla a furat codul sursă de la Autopilot şi l-a dat celor de Xpeng (probabil pentru o sumă consistentă de bani). Inginerul recunoaşte că a descărcat o parte din cod înainte de a pleca de la Tesla, dar că ulterior l-a şters (oare îl crede cineva?).

Chiar dacă sunt numiţi clonă de Tesla, cei de la Xpeng merg mai departe şi nu par a fi afectaţi deloc de acuzele ce li se aduc. Există voci care susţin că Xpeng este susţinută de statul chinez, însă nimic confirmat la nivel oficial. Interesant este că unul dintre cei mai mari investitori ai companiei este Xiaomi.

Sursa: gadgetzone.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).