YANGWANG U9 Extreme a doborât recordul pentru mașinile super sport electrice pe Nürburgring și a coborât sub pragul a 7 minute

gAuto
/
/
23 oct. 25
/

YANGWANG este un sub-brand de lux al BYD, iar clipurile cu U9 Extreme cred că le-ați descoperit în online de-a lungul ultimelor săptămâni, de la recordul de viteză atins și până la modul în care sare peste gropi sau eventuale limitatoare de viteză.

YANGWANG U9 Extreme a atins un record mondial de viteză de 496.22 km/h la ATP Papenburg, iar echipa de ingineri nu s-a oprit aici. Și-au propus să doboare recordul atins de mașinile super sport electrice pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Acul cronometrului s-a oprit la 6 minute și 59.157 secunde, cu 5 secunde mai puțin față de recordul anterior.

Alte detalii legate de YANGWANG U9 Extreme:

  • construit pe prima platformă de ultra-înaltă tensiune de 1200V din lume;
  • echipat cu 4 motoare de înaltă performanță ce ating puterea totală de 3000 CP, 30.000 rpm pentru fiecare motor și raport de 1217 CP / tonă;

Nürburgring Nordschleife are 20.832 km și pentru a atinge recordul au dotat U9 Extreme cu un sistem de răcire reproiectat, un sistem de frânare nou din aliaj de titan și carbon-ceramică, dar și anvelope speciale semi-slick GitiSport e·GTR² PRO (nu știam de producătorul de anvelope Giti până acum, înțeleg că sunt din Singapore și activează din 1951, au 4 centre de testare și dezvoltare în SUA, Germania, Marea Britanie și China).

🔺YANGWANG U9 Extreme pe Nürburgring Nordschleife

U9 Extreme este disponibil într-o ediție limitată de 30 unități.

Declarații oficiale:

Stella Li, vicepreședinte executiv BYD, a declarat: „Ne dedicăm depășirii limitelor a ceea ce se poate realiza prin tehnologie, iar Nürburgring este o provocare atât de legendară pentru mașini și piloți, încât este firesc ca inginerii noștri să-și urmărească visurile acolo. Felicit întreaga echipă pentru această realizare fenomenală. Ediția limitată U9 Xtreme a demonstrat că nu este doar cea mai rapidă mașină din lume în linie dreaptă, ci și un autovehicul cu performanțele și calitățile dinamice necesare pentru a bate recorduri de tur pe un circuit cu o mare varietate de viraje.”

Nürburgring Nordschleife este cel mai exigent circuit, iar timpul nostru pe tur este o dovadă a abilităților de dezvoltare ale BYD și YANGWANG. Fără munca lor intensă pentru a echilibra o platformă EV de mare putere cu cerințele dificile ale configurării șasiului, acest timp excelent pe tur nu ar fi fost posibil.” a declarat pilotul Moritz Kranz ce a parcurs peste 10.000 de ture pe circuitul Nürburgring Nordschleife în timpul carierei sale.

Clip cu recordul de viteză atins de către YANGWANG U9 Extreme pe Nürburgring Nordschleife:

BYD este cel mai mare producător de automobile electrice din China. Activează pe 6 continente, în peste 110 țări și peste 400 de orașe. Au pornit la drum în 1995 ca producător de baterii reîncărcabile. BYD Auto a fost fondată în 2003, iar YANGWANG în noiembrie 2022. (scopul său este de a explora tehnologii auto revoluționare, iar vizat este segmentul premium).

Am ajuns cu ghilimelele de rigoare pe Nürburgring Nordschleife doar în jocurile auto. Am văzut multe clipuri pe YouTube și după cum știți, orice pasionat are șansa să-și testeze automobilul aici în schimbul unei sume modice. O valoare sub 7 minute este excelentă pentru așa-numitul Iad Verde.

Record de viteză de 496 km/h:

Categorii: gAuto
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.