CES 2016: Volkswagen Concept BUDD-e și control prin gesturi e-Golf Touch

/
/
6 ian. 16
/

Las Vegas, mai exact Consumer Electronics Show 2016, este locul în care Volkswagen a ales să prezinte câteva produse la început de an. Dat fiind nivelul tehnologic al noutăților expuse, CES pare a fi locul ideal pentru ca VW să reintre în centrul atenției, de data aceasta într-un mod fericit.

BUDD-e este un prototip de minibus complet electric pe care Volkswagen introduce o nouă platformă modulară –  Modular Electric Drive Kit (MEB). Astfel, producătorul german speră ca, folosind această nouă platformă, să poată dezvolta ulterior mai multe vehicule complet electrice, ținând costurile sub control.

Platforma VW BUDD-e

VW BUDD-e distribuie puterea maximă de 317 CP (235 kW) tuturor celor patru roți. Autonomia medie estimată pentru condiții reale de trafic se pare că va fi de circa 533 de km. Impresionant, dar, din păcate pentru Volkswagen, îmi permit să nu-i cred pe cuvânt. Au antecedente grave, dar cel puțin acum nu mai pot să înșele la testul emisiilor :).

Ca și autonomia, la fel de bine sună și viteza de încărcare a bateriilor grupate în podeaua mașinii: numai 30 de minute sunt necesare pentru a se ajunge de la 0 la 80%. Bineînțeles că acest timp poate fi obținut cu o stație de încărcare performantă și nu de la priza obișnuită din locuințele noastre.

Celălalt produs ce merită atenția noastră, expus și el la CES 2016, este reprezentat de noua generație a sistemului de infotainment MIB – Modular Infotainment Toolkit. Acesta a fost instalat într-un VW e-Golf Touch, vine cu un ecran tactil de 9.2 inci și răspunde comenzilor și prin gesturi. Asta înseamnă că nu mai este nevoie să atingem ecranul, ci doar să fluturăm mâna prin fața lui. În funcție de mișcare, sistemul va reacționa ca atare.

e-Golf Touch Interior

Totodată, noua centrală de infotainment permite configurarea home screen-ului așa cum dorește utilizatorul și se poate conecta la smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto. Prin Personalization 2.0 proprietarul va putea salva în cloud, în propriul cont Volkswagen Car-Net, setările preferate ale mașinii. Apoi, dacă, să zicem, împrumută un alt VW cu sistem de infotainment corespunzător, el se poate loga în cont și poate folosi propriile setări, fără a fi nevoie de reconfigurare.

Tot la CES 2016 Volkswagen a format un parteneriat strategic în vederea dezvoltării vehiculelor autonome. Mobileye se va ocupa de procesarea în timp real a imaginilor venite de la camerele instalate pe mașinile autonome VW.

Sursa: AutoBlog.com
Categorii: Arhiva, gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.