Cum se alege praful și de brandurile auto japoneze?

/
/
14 oct. 17
/

Articolul este unul de opinie și l-am redactat sub un impuls dat de întâmplarea legată de un dealer Suzuki din Timișoara. 

Trebuie să punem discuția într-un context și două articole le consider utile spre a vă creiona ce s-a întâmplat:

  1. Suzuki SARA MOTORS Timișoara – cum un dealer mincinos strică imaginea unei companiiArenait.net;
  2. Cum mi-am luat zece beri cu 12.200 euro, crezând că-mi iau Suzuki VitaraRenașterea.ro.

Citiți și minunați-vă, mi se pare chiar ușor incredibil pentru 2017. Sunt peste 70 de persoane păgubite, oameni de bună credință ce au considerat că au pornit în procesul de achiziție al unui automobil, dar la sfârșit de septembrie s-au trezit că trebuie să se plimbe prin tribunale spre a-și recupera sumele investite (asta dacă vor mai avea ce să recupereze).

Ar fi interesant de văzut și de explicat din partea Suzuki România cum s-a petrecut așa ceva, cum ajunge un vendor în poziția de dealer autorizat, ce garanții sunt la mijloc etc.

Înțeleg că avem de-a face cu un caz izolat, înțeleg că nu Suzuki România este vinovat în mod direct ci distribuitorul autorizat. Totuși, în 2017 și într-o țară ce se dorește a fi considerată drept civilizată…

Învățătură de minte, verificare din o multitudine de surse înainte de face orice pas în România. Țepele pot veni de unde nu te aștepți nici în ruptul capului. Știu, titlul sună ușor patetic și nelalocul lui, dar parcă din partea japonezilor mă așteptam la niște cutume încetățenite, la verificări care să facă astfel de situații improbabile.

Update1: Îmi asum faptul că în mare viteză am băgat toate mărcile japoneze la grămadă, ceilalți s-ar putea să fie extrem de serioși. Problema în cazul de față să fie strict între Sara Motors, Suzuki România și cei păgubiți. Mi-am amintit de scandalul Dieselgate în care Volkswagen a jucat rolul crucial, a adus articole în care întreaga economie germană și rigurozitatea nemțească erau pus la îndoială, cam așa la scară mai mică am judecat și eu în cazul Suzuki. 

Update2: La sugestia unui cititor să ne amintim de două cazuri în care industria japoneză a livrat cu mult sub așteptări: Kobe Steel și Takata

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Suzuki
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate. 

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.