Proiectul de vinietă în București modificat: Toate mașinile sub EURO 5 plătesc indiferent de unde sunt înmatriculate + taxele propuse

/
/
19 oct. 19
/

În București urmează a fi introdusă o vinietă specială denumită Oxigen ce are rolul de a reduce aglomerația din oraș.

Proiectul a suferit câteva modificări și mai multe detalii sosesc într-un material HotNews:

  • toate mașinile sub Euro 5 trebuie să plătească vinietă, indiferent de locul unde sunt înmatriculate;
  • mașinile sub Euro 3 nu au voie să intre în centrul orașului;
  • taxa este de 5 lei / zi pentru Euro 3 și Euro 4, 15 lei / zi pentru non Euro, Euro 1 și Euro 2;
  • amenda pentru cei ce nu au plătit vinieta – de la 1500 la 2000 lei.

De la 1.01.2020 se dorește ca accesul în București să fie reglementat după cum urmează:

  • acces fără restricții pentru mașinile electrice, hibride sau cu normă de poluare Euro 5 și Euro 6 pe toate arterele;
  • mașinile cu Euro 3 și Euro 4 cu acces doar în urma plății vinietei electronice Oxigen;
  • mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 cu acces interzis în zona ZACA și permis pe restul arterelor după plata vinietei.

Zona de acțiune ZACA în care mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 este formată din străzile: Piața Victoriei – bulevardul Iancu de Hunedoara – şoseaua Ştefan cel Mare, strada Polonă – strada Mihai Eminescu – strada Traian,  bulevardul Nerva Traian – bulevardul Gheorghe Şincai – strada Lânăriei – Calea Şerban Vodă- bulevardul Mărăşeşti – strada Mitropolit Nifon – bulevardul Libertății – Calea 13 Septembrie, şoseaua Pandurilor șoseaua Cotroceni – splaiul Independenței – strada Știrbei Vodă – strada Berzei, strada Buzești –  piața Victoriei.

Proiectul urmează a intra în discuție într-o ședință a Consiliului General din 24 octombrie. În proiectul inițial era exceptate automobilele înmatriculate în Ilfov și București. Era o formă de defavorizare pentru cei ce vin din alte județe și tranzitează orașul. Până la urmă și automobilele din Ilfov sau București poluează.

Categorii: gAuto
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.