Luna aprilie a fost cea mai neagră lună din istoria pieţei auto din Italia. Dacia a reuşit să vândă doar 69 de maşini

/
/
5 mai 20
/

Piaţa auto a avut un aprilie dezastruos în întreaga lume, însă cifrele din Italia sunt poate cele mai sumbre. Foarte probabil aceasta va rămâne în istoria auto a Italiei ca fiind cea mai neagră lună înregistrată vreodată (de când se fac aceste statistici).

Situaţia pentru apriliei 2020 în Italia sună astfel:

  • şase mărci nu au vândut nimic: Chevrolet, Infiniti, Aston Martin, Ferrari, Maserati şi Lada;
  • două mărci au vândut o singură maşină: Ssangyong şi Smart;
  • majoritate mărcilor au avut scăderi de peste 90%, multe branduri puternice având scăderi de peste 99%: -99.02% (Hyundai), -99.1% (Volkswagen), -99.16% (Mazda), -99.19% (Dacia), -99.33% (Suzuki), -99.37% (Toyota), -99.59% (Nissan), etc.
  • două mărci au stat mai “bine”: -50.24% (Tesla) şi -73.91% (Lamborghini);
  • vânzări totale de 4279 autovehicule, adică un -97.55% raportat la aceeaşi perioadă din 2019.

Dacia a reuşit să vândă doar 69 de maşini, din care 46 au fost Dacia Duster.

Aceste cifre sunt dure, însă au fost obţinute în contextul în care toată ţara a fost închisă. Din luna mai lucrurile se vor mai îndrepta, însă chiar şi aşa industria auto rămâne puternic afectată de această criză şi nu mare mi-ar fi mirarea ca în câteva săptămâni / luni să asistăm la concedieri masive, poate chiar închideri de fabrici.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Dacia, italia, piaţa auto, vanzari
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.