Vânzările Dacia în Europa în primele şapte luni din 2020 sunt la pământ: scădere de 42% în volum şi venituri diminuate cu 1.5 miliarde euro

/
/
1 sept. 20
/

Pandemia COVID-19 a făcut ravagii în industria auto, vânzările din 2020 fiind la pământ comparativ cu anul anterior. În Europa situaţia este una aproape dramatică, în primele şapte luni ale anului fiind comercializate 6.3 milioane maşini, adică cu 34.6% mai puţine decât în 2019.

Dacia pare a fi una dintre cele mai afectate mărci, cifrele brandului autohton fiind urâţele rău de tot pentru perioada ianuarie – iulie 2020:

  • 210.505 unităţi vândute, – 42% vs 2019 când au fost comercializate 362.913 unităţi;
  • – 1.5 miliarde de euro la capitolul venituri;

Analiza pe modele arată astfel:

  • Dacia Duster – 74.016 unităţi vândute, – 44.8% vs 2019;
  • Dacia Lodgy – 10.468 unităţi vândute, – 44.5% vs 2019;
  • Dacia Logan – 22.202 unităţi vândute, – 43.8% vs 2019;
  • Dacia Sandero – 86.292 unităţi vândute, – 39.6% vs 2019;
  • Dacia Dokker – 17.523 unităţi vândute, – 36.5% vs 2019.

Cota de piaţă Dacia în Europa a scăzut de la 3.7% în 2019, la 3.3% în 2020, aspect ce ne arată că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia este ceva mai mare decât media pieţei.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.