Toyota, Mazda, Subaru, Yamaha şi Kawasaki îşi unesc forţele pentru a găsi un carburant nepoluant pentru maşinile cu combustie internă

/
/
14 nov. 21
/

Mulţi consideră că vremea maşinilor cu combustie internă a trecut, iar peste câţiva ani (zeci de ani mai precis) acestea vor deveni istorie. Să fie oare aşa ?

Mai multe companii japoneze din domeniul auto-moto cred în ideea unui carburant nepoluant pentru această categorie de autovehicule. Toyota Motor, Mazda Motor, Subaru, Yamaha Motor şi Kawasaki Heavy Industries s-au asociat pentru a descoperi o astfel de alternativă (sau cel puţin pentru a încerca). Anunţul a fost făcut la o cursă auto în Okayama, acolo unde Toyota participă cu o maşină pe hidrogen condusă chiar de directorul general al companiei, domnul Akio Toyoda.

Convertirea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili verzi, cum ar fi hidrogenul, este dificilă din punct de vedere tehnologic, dar acest lucru ar permite companiilor să sprijine lanţurile de aprovizionare existente de zeci de ani, care angajează sute de mii de lucrători, la care altfel ar putea fi nevoite să renunţe în cazul construirii de vehicule electrice.

Ideea în sine nu este rea, rămâne de văzut însă dacă vor reuşi acest lucru. Una dintre variantele luate în calcul se referă la carburanţii sintetici derivaţi din biomasă.

Via: news.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.