Toyota, Mazda, Subaru, Yamaha şi Kawasaki îşi unesc forţele pentru a găsi un carburant nepoluant pentru maşinile cu combustie internă

/
/
14 nov. 21
/

Mulţi consideră că vremea maşinilor cu combustie internă a trecut, iar peste câţiva ani (zeci de ani mai precis) acestea vor deveni istorie. Să fie oare aşa ?

Mai multe companii japoneze din domeniul auto-moto cred în ideea unui carburant nepoluant pentru această categorie de autovehicule. Toyota Motor, Mazda Motor, Subaru, Yamaha Motor şi Kawasaki Heavy Industries s-au asociat pentru a descoperi o astfel de alternativă (sau cel puţin pentru a încerca). Anunţul a fost făcut la o cursă auto în Okayama, acolo unde Toyota participă cu o maşină pe hidrogen condusă chiar de directorul general al companiei, domnul Akio Toyoda.

Convertirea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili verzi, cum ar fi hidrogenul, este dificilă din punct de vedere tehnologic, dar acest lucru ar permite companiilor să sprijine lanţurile de aprovizionare existente de zeci de ani, care angajează sute de mii de lucrători, la care altfel ar putea fi nevoite să renunţe în cazul construirii de vehicule electrice.

Ideea în sine nu este rea, rămâne de văzut însă dacă vor reuşi acest lucru. Una dintre variantele luate în calcul se referă la carburanţii sintetici derivaţi din biomasă.

Via: news.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.