Prima fabrică 100% europeană de baterii litiu-ion pentru industria auto a produs primele sale celule

/
/
30 dec. 21
/

Compania suedeză Northvolt, cea care a construit de la zero prima fabrică 100% europeană de baterii litiu-ion pentru industria auto, a anunţat prin intermediul unui comunicat oficial faptul că a produs primele sale celule.

Fabrica construită lângă oraşul Skellefteå din Suedia va demara producţia de masă la începutul anului viitor, anunţul de săptămâna aceasta fiind valabil pentru câteva celule de test. Chiar şi aşa Northvolt susţine că avem parte de o nouă pagină de istorie a Europei, bateria fabricată în această uzină fiind proiectată, dezvoltată şi asamblată complet pe “bătrânul continent”.

La capacitate maximă fabrica va putea produce anual baterii pentru 300.000 de maşini. Interesant la această uzină este că energia consumată provine din 100% surse regenerabile, fabrica fiind amplasată la aproximativ 200 de kilometri de Cercul Arctic. Northvolt susţine că va produce cele mai ecologice celule din lume.

Compania suedeză are deja semnate contracte de peste 30 de miliarde de dolari cu mai mulţi producători auto precum BMW, Scania, Volkswagen, Volvo Cars sau Polestar. 

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.