Competiția „Cel mai 4×4” din România a ajuns la cea de-a 22-a ediție, fiind cea mai veche de acest gen din Europa. La startul acestui eveniment au fost reunite 11 modele, ce au fost testate de cei 7 jurnaliști și specialiști din domeniul off-road timp de două zile, în perioada 4 – 5 iunie 2022. Mi s-a propus să fac parte și eu din juriu, însă nu am putut onora invitația, în familie fiind organizat un alt eveniment de o importanță majoră.
Premiile au fost împărțite anul acesta în 6 categorii, iar câștigătorii sunt:
- Land Rover Defender X – Cel mai 4×4 off-road;
- Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid – Cel mai 4×4 SUV;
- Kia EV6 – Cel mai 4×2 SUV verde;
- Dacia Duster TCe 150 EDC 4×2 – Cel mai 4×2 SUV;
- Hyundai Tucson Full Hybrid – Cel mai 4×4 SUV verde;
- DS7 Crossback E-Tense 4×4 – Cel mai 4×4 SUV Premium.
Pe lângă modelele de mai sus, în cadrul competiției s-au întrecut și Jaguar E-PACE, Kia Sportage Hybrid, Opel Grandland Hybrid, Peugeot 3008 Plug-in Hybrid și Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid.
După cum se poate vedea dacă analizăm întreaga listă cu participanți, nu mai puțin de 7 concurenți din totalul de 11 sunt propulsați de soluții electrificate, fie că vorbim despre modele EV, PHEV sau HEV. Cel mai probabil, în doar câțiva ani toate SUV-urile și automobilele 4×4 vor fi electrificate, complet sau parțial, fiind de fapt cele care pot profita cel mai mult pe partea de scădere a emisiilor poluate prin adoptarea unor astfel de soluții.