Şeful Dacia a declarat că „vrem să rămânem printre ultimii care oferă încă diesel şi benzină”

/
/
24 iun. 23
/

Industria auto europeană se află într-o fază în care sunt căutate soluţii urgente de trecere către maşinile electrice, însă marea miză este aceea ca trecerea să se facă şi sustenabil economic.

Dacia este o marcă de buget, modelele brandului românesc fiind în general echilibrate când vorbim de calitate – preţ. Şeful Dacia, Denis Le Vot, a declarat de curând presei vestice că Dacia nu va participa la această competiţie între mărci şi că electrificarea va fi cât de mult posibil întârziată.

„Vrem să rămânem printre ultimii care oferă încă diesel şi benzină” a confirmat acesta, iar în completare a spus că „noi dorim să avem maşinile nu cele mai bune, ci cele mai ieftine”. Denis Le Vot a transmis că pe viitoarele maşini electrice Dacia nu vom găsi cele mai noi tehnologii, mai mult chiar, anumite aspecte vor fi sacrificate de dragul costului: „Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru.”

Primele maşini electrice Dacia produse în România vor apărea pe la sfârşitul acestui deceniu, posibil ca primul astfel de model să fie viitoarea generaţie Dacia Sandero, una care ar urma să fie lansată prin 2028.

Dacia Spring este un compromis necesar, unul care ajută la menţinerea în limite legale a mediei emisiilor de CO2 la nivel de gamă.

Sursa: economedia.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.