Ce ai putea face cu 51 milioane de dolari ? Un colecţionar a cumpărat un Ferrari 250 GTO din 1962

/
/
14 nov. 23
/

În lume există numeroşi colecţionari de maşini, iar majoritatea dintre ei sunt dispuşi să cheltuie sume considerabile doar pentru a avea modele unicat, modele care au scris istorie.

Un astfel de exemplu este şi Ferrari-ul 250 GTO scos la licitaţie de casa de licitaţii RM Sotheby’s. Acesta este unul special deoarece este cel care a câştigat cursa de 1000 de kilometri de la Nürburgring din 1962 şi a participat în acelaşi an la cursa de 24 de ore de la Le Mans (din păcate nu a ajuns la final din cauza unor probleme de supraîncălzire ale motorului).

Acest Ferrari 250 GTO unicat a fost vândut pentru fabuloasa sumă de 51.7 milioane de dolari, acesta fiind cel mai scump Ferrari vândut vreodată la licitaţie (recordul precedent era deţinut de un alt Ferrari 250 GTO, unul din cele patru upgradate de Scaglietti, ce a fost vândut pentru 48.4 milioane de dolari).

Deşi suma pare impresionantă, aceasta păleşte în faţa recordului actual, 135 de milioane de dolari pentru un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955 vândut la licitaţie în 2022 de aceeaşi casă RM Sotheby’s.

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.