De ce cred că noua Dacia Duster 3 se apropie periculos de mult ca preţ de SUV-uri mai bune

/
/
30 nov. 23
/

Aşa cum ştiţi deja, ieri a fost lansat oficial Dacia Duster 3, al treilea model al uneia dintre celei mai de succes game din istoria Dacia.

Noua Dacia Duster arată excelent, mi se pare o evoluţie remarcabilă comparativ cu actuala generaţie. Imaginile apărute în ultimele ore ne prezintă o maşină robustă, cu o estetică superbă şi o platformă nouă (CMF-B).

Este clar că Dacia Duster 3 este ceea ce trebuie, este acel pas normal înainte, însă din punctul meu de vedere există un mic călcâi al lui Ahile, iar aici mă refer la preţ. Momentan vorbim strict pe o posibilitate, asta deoarece Dacia nu a anunţat oficial preţurile noului model, ci doar a evidenţiat că preţul de plecare va fi de sub 20.000 de euro.

Sigur că această informaţie este interpretabilă, acest sub 20.000 de euro poate fi şi 19.999 euro, dar şi 15.999 euro. Însă, la cum ştim că funcţionează în general astfel de afirmaţii, voi lua varianta cea mai pesimistă, cea de 19.999 euro (pe care cu siguranţă nu o doresc).

Pentru presupusa sumă de 19.999 euro utilizatorii vor primi o Dacia Duster 3 cu motor Eco-G 100 GPL + benzină de 100 CP, cutie manuală în 6 trepte, Media Control, bare de plafon fixe, 6 airbag-uri, radar de parcare spate etc.

Şi totuşi, acest preţ de plecare se apropie periculos de mult de alte SUV-uri pe care eu personal le consider mai bune. Iată 3 exemple:

În toate cazurile vorbim de cele mai puţin dotate versiuni.

Sigur că trebuie să aşteptăm preţurile şi configuraţiile finale şi pentru Dacia Duster 3 şi o comparaţie mai corectă ar trebui făcută în primăvara anului viitor, atunci când modelele de mai sus ar putea avea alte preţuri, însă la momentul actual, cu datele pe care le ştim şi cu altele pe care le estimăm, Dacia Duster 3 se duce într-o zonă de preţ cu mai multe alternative.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De ce aţi primit SMS-uri / notificări legate de limita de internet pe mobil pe care o puteţi folosi în roaming SEE?

Majoritatea dintre voi aţi primit zilele acestea SMS-uri / notificări din partea operatorilor telecom legate de limita de internet pe care o puteţi folosi în roaming SEE.