Toyota, poate cel mai neîncrezător producător auto când vine vorba de maşini electrice, a fost lider absolut în 2023 cu 11.23 milioane de automobile vândute în întreaga lume

/
/
3 feb. 24
/

Pentru mine Toyota este un producător auto atipic şi asta pentru că reuşeşte să rămână lider absolut când vine vorba de numărul de maşini vândute la nivel global, deşi pare că s-a urcat mai târziu în trenul viitorului, adică cel al maşinilor electrice.

În 2023 Toyota nu a avut adversar, diferenţa dintre ea şi locul 2, grupul Volkswagen fiind de aproape 2 milioane de maşini. Mai exact, Toyota a vândut 11.23 milioane de automobile, în timp ce Volkswagen s-a oprit la 9.24 milioane de unităţi.

Pentru grupul Toyota vânzările s-au împărţit astfel:

  • Toyota – 9.483.137 milioane maşini;
  • Lexus – 824.258 maşini;
  • Daihatsu + Hino – 925.644 maşini.

Important de remarcat este că Toyota este lider când vine vorba de maşini hibrid, compania comercializând 3.42 milioane de automobile hibrid şi 125.000 plug-in-hybrid.

Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre maşinile electrice, Toyota comercializând aproximativ 104.000 unităţi la nivel global, adică sub 1% din totalul de automobile vândute de grup.

Deşi ştie că industria auto investeşte miliarde de dolari în trecerea istorică de la maşini cu motoare termice la cele cu motoare electrice, Toyota rămâne în continuare neîncrezătoare în acest viitor, unele voci din cadrul companiei afirmând chiar că maşinile electrice nu vor depăşi 30% din total piaţă. În schimb, Toyota este unul dintre puţinii producători auto care încă crede în şansa maşinilor cu hidrogen, chiar dacă în 2023 a vândut doar 3.921 astfel de exemplare.

Toyota rămâne în continuare cel mai puternic brand auto şi cu ceva eforturi de adaptare va rămâne mulţi ani de acum înainte în topul producătorilor globali (de patru ani este pe primul loc).

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.