Hyundai Inster sau cum arată cel mai periculos rival pentru „a noastră” Dacia Spring

/
/
28 iun. 24
/

„A noastră” Dacia Spring are din ce în ce mai mulţi rivali, astfel că într-un viitor nu foarte îndepărtat nu cred că va mai domina piaţa locală de maşini electrice ca în prezent.

Cel mai recent astfel de exemplu este Hyundai Inster, maşină electrică urbană ce va ajunge şi în România prin 2025.

Iată cele mai importante specificaţii ale acesteia:

 

  • baterie de 42 kWh cu autonomie maximă de 300 de kilometri şi baterie de 49 kWh cu autonomie maximă de 355 de kilometri;
  • încărcare AC la 11 kW, încărcare rapidă DC cu 120 kW (de la 10% la 80% în 30 de minute);
  • motor electric de 97 CP (în varianta cu baterie de 42 kWh) ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.7 secunde şi atinge o viteză maximă de 140 km/h;
  • motor electric de 115 CP (în varianta cu baterie de 49 kWh) ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde şi atinge o viteză maximă de 150 km/h;
  • dimensiuni: 3.825 de mm lungime, 1.610 mm lățime, 1.575 de mm înălțime și ampatament de 2.580 de mm;
  • portbagaj cu volum de 280 de litri (351 de litri după culisarea banchetei din spate);
  • jante de 15 inch în standard şi de 17 inch în optional;
  • 9 variante de culoare: alb Atlas, kaki Tomboy, kaki mat Bijarim, ivory Unbleached, portocaliu metalizat Sienna, argintiu mat Aero, albastru mat Dusk, galben Buttercream și negru Abyss;
  • sisteme de siguranţă: adaptive cruise control, asistent pentru fază lungă, asistent la părăsirea benzii de rulare, asistent la rularea pe autostradă și asistent pentru unghiul mort;
  • instrumentar de bord cu ecran de 10.25 inci şi sistem multimedia cu display de 10.25 inci, Apple CarPlay şi Android Auto wireless;
  • iluminare ambientală LED cu 64 de culori;
  • volan încălzit, aer condiționat automat, plafon panoramic, sistem Vehicle-to-Load pentru alimentarea unor echipamente electrice/electronice de la bateria mașinii, încărcare wireless pentru telefoanele mobile și scaune care se pot plia complet.

Din punct de vedere estetic Hyundai Inster are un design modern, demn de mijlocul deceniului 3 al secolului 21. Aşa la prima strigare aş putea spune că nu îmi plac jantele (sigur că vor exista şi alte opţiuni) şi stopurile de pe spate cu forma aceea pixelată. În rest avem o maşină electrică frumoasă şi excelent optimizată pentru viaţa agitată din oraş.

Hyundai Inster va fi lansată oficial în Europa în toamna acestui an, urmând ca primele livrări să fie făcute din 2025.

Surse: automarket.ro, autocritica.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.

Am condus Renault 4 E-Tech electric – primele impresii

În urmă cu câteva zile, Renault a organizat un eveniment în cadrul căruia am avut ocazia de a testa două modele recent introduse pe piața din România. Primul despre care expun câteva impresii este Renault 4 E-Tech electric, al doilea este Renault Austral facelift.