CEO-ul Stellantis avertizează că mărcile din grup ce nu sunt profitabile ar putea dispărea (cele mai vulnerabile par a fi Maserati, Lancia sau DS Automobiles)

/
/
26 iul. 24
/

Stellantis este unul dintre cele mai grupuri auto din lume, acesta având în portofoliu 14 mărci auto: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall.

După un 2023 de mare succes, an în care Stellantis a fost cel mai profitabil grup auto din lume, 2024 este mai provocator decât s-au aşteptat chiar şi cei mai pesimişti oficiali. La jumătatea anului veniturile operaţionale sunt cu 40% mai mici vs aceeaşi perioadă din 2023, iar profitul net a scăzut cu 48%.

În tot acest context, Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a declarat celor de la Reuters că dacă va fi cazul, mărcile ce nu sunt profitabile pentru grup ar putea dispărea. „Dacă acestea nu fac bani, le vom desființa. Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani.”, a declarat Carlos Tavares.

Conform vânzărilor, cele mai vulnerabile în prezent par a fi Maserati, Lancia sau DS Automobiles. Sigur că nici nume precum Alfa Romeo, Chrysler sau Dodge nu stau mult mai bine, însă pentru moment acestea se află într-o oarecare situaţie de echilibru.

Declaraţia CEO-ului Stellantis nu surprinde pe nimeni, industria trece printr-o transformare puternică, iar anumite branduri vechi ar putea fi înlocuite cu altele noi, mai adaptate.

Via: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.