Comisia Europeană reduce taxele suplimentare aplicate importurilor de maşini electrice din China, dar favorizează cu adevărat doar Tesla, BMW şi Volkswagen

22/08/2024

Începând cu data de 4 iulie, Uniunea Europeană a introdus taxe suplimentare aplicate importurilor de maşini electrice din China. La cota unică existentă de 10% de până atunci, s-au mai adăugat şi următoarele procente:

  • BYD – 17.4%;
  • Geely – 20%;
  • Tesla – 20.8%;
  • SAIC – 37.6%;
  • restul producătorilor ce nu au colaborat cu autorităţile europene în cadrul anchetei – 37.6%.

În urma negocierilor purtate în ultima perioadă, Comisia Europeană a decis să menţină aceste taxe, însă în funcţie de interese, procentele au fost actualizate astfel:

  • Tesla – 9% (de la 20.8% la cât se încadra până acum);
  • BMW – 21.3% (de la 37.6% la cât se încadra până acum);
  • Volkswagen – 21.3% (de la 37.6% la cât se încadra până acum);
  • BYD – 17.0% (de la 17.4% la cât se încadra până acum);
  • Geely – 19.3% (de la 20% la cât se încadra până acum);
  • SAIC – 36.6% (de la 37.6% la cât se încadra până acum);
  • restul producătorilor: 36.3% (de la 37.6% la cât se încadrau până acum).

Observaţi că scăderile importante le-au primit doar companiile din afara Chinei, cele care doar îşi produc maşinile în această ţară. Restul producătorilor chinezi au primit scăderi minore, la nivel de virgulă.

Variantele finale de taxe vor fi supuse votului celor 27 de state membre ale Uniunii Europene. Propunerea Comisiei Europene poate fi respinsă doar dacă minim 15 ţări însumând cel puţin 65% din totalul populaţiei Uniunii Europene votează împotrivă.

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.