Este oficial, Audi închide uzina din Bruxelles în februarie 2025

gAuto
/
/
16 dec. 24
/

Audi se pregătește să închidă o facilitate de producție localizată în capitala Belgiei.

Conform celor mai recente date:

  • în sectorul auto lucrează undeva la 12.9 milioane de europeni, adică aproximativ 8.3% din totalul locurilor de muncă din tot ce înseamnă producţie;
  • guvernele europene încasează anual taxe de peste 392 de miliarde de euro de la această industrie;
  • peste 7% din PIB-ul Uniunii Europene este generat de sectorul auto;
  • industria auto cheltuie anual 59.1 miliarde de euro în cercetare-dezvoltare, 31% din totalul cheltuielor din acest segment al Uniunii Europene.

Cu toate că este o industrie extrem de sensibilă, declinul acesteia este abia la început.

Peter D’hoore, purtătorul de cuvânt Audi, a confirmat oficial că începând cu data de 28 februarie 2025, uzina producătorului german din Bruxelles va fi închisă.

Aici se produceau modelele Audi Q8 e-tron şi Q8 e-tron Sportback, însă vânzările extrem de slabe şi lipsa soluţiilor de redresare au dus la această decizie extremă.

Gerd Walker, șeful producției și membru în consiliul de administrație Audi, a declarat presei că „Decizia de a închide uzina din Belgia este una dureroasă. Personal, a fost una dintre cele mai grele decizii pe care a trebuit să o iau în toată cariera mea.”

În această fabrică au fost construite de-a lungul timpului maşini cunoscute precum Volkswagen Passat, Volkswagen Beetle, Volkswagen Golf, Audi A1 sau Seat Leon.

Sursa: reuters.com, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.