Producătorul de maşini electrice BYD deschide primele puncte de vânzare în România până la final de martie

gAuto
/
/
18 mart. 25
/

BYD este un jucător foarte important pe piaţa maşinilor NEV (New Energy Vehicles), adică modelele PHEV şi electrice. Compania chineză a vândut în 2024 aproape 4.3 milioane de maşini NEV, fiind concurentul numărul unu al producătorului american Tesla.

Vestea importantă este că BYD vine în România chiar de luna aceasta. Compania va lansa în câteva zile primele puncte de vânzare (inclusiv pop-up store-uri), urmând ca în prima etapă să comercializeze pe piaţa din ţara noastră modelele BYD Atto 2 şi Seal. Din luna septembrie va fi disponibil şi cunoscutul BYD Sealion 7.

Foarte interesant este că oficialii BYD îşi doresc ca în cel mai scurt timp să ajungă producătorul numărul 1 din România pe acest segment NEV.

În altă ordine de idei, tot cei de la BYD au lansat săptămâna aceasta tehnologia „Super e-Platforma”, una ce permite încărcarea unei maşini electrice cu viteze de până la 1000 kW. BYD promite o încărcare la fel de rapidă precum un plin de benzină, astfel că o autonomie de până la 400 de kilometri poate fi obţinută în doar 5 minute.

„Super e-Platforma” va fi disponibilă pentru moment doar în China, ţară unde BYD vrea să construiască 4000 de noi ultra fast-chargere compatibile cu această tehnologie. Primele maşini compatibile cu „Super e-Platforma” vor fi BYD Han L şi Tang L, ambele cu preţ de sub 40.000 de dolari.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.