Haosul economic global îi convinge pe europeni să cumpere din nou maşini de la mărci locale (creşteri importante în primul trimestru pentru Volkswagen, Renault, Alfa Romeo)

gAuto
/
/
25 apr. 25
/

ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile) a publicat raportul de înmatriculări auto valabil pentru primul trimestru al anului (perioada ianuarie – martie), iar cifrele par a sugera ca europeni încep să revină la origini şi cumpără din ce în ce mai multe automobile de la producători de pe bătrânul continent.

Foarte probabil că această schimbare să vină din haosul economic global din ultima perioadă, unul care a stârnit ceva, care a trezit mândria de a fi german, francez, italian, spaniol etc.

Şi ca să susţin şi cu cifre aceste afirmaţii, vă menţionez următoarele:

  • Volkswagen – 364.641 unităţi vândute şi o creştere de 12.6% an pe an;
  • Renault – 189.138 unităţi vândute şi o creştere de 17.7% an pe an.
  • Cupra – 73.099 unităţi vândute şi o creştere de 48.7% an pe an;
  • Alfa Romeo – 17.095 unităţi vândute şi o creştere de 35.7% an pe an;

Şi alte nume precum Skoda, Peugeot sau Dacia înregistrează creşteri, însă în cazul lor vorbim de plusuri de 1-3%.

Desigur că nu toate sunt roz, mărci precum Citroen, Opel, Fiat (în fapt mai toată mărcile Stellantis) stau destul de rău, însă aici mă gândesc că vorbim de o strategie greşită la nivel de grup, ceva nu merge în angrenaj.

Surprize neplăcute aduc şi Toyota (-6.4% an pe an), Volvo (-9.9% an pe an), Honda (-12.7% an pe an), Suzuki (-15.6% an pe an), Tesla (-37.2% an pe an) sau Mitsubishi (-43.9% an pe an).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.