Maşinile termice cu transmisie manuală devin din ce în ce mai rare (când ar putea dispărea complet?)

gAuto
/
/
27 apr. 25
/

Deşi mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu le mai doresc. Evoluţia din ultimii ani este grăitoare, iar un studiu recent realizat în Marea Britanie confirmă declinul.

În cadrul studiului au fost analizate cele mai populare 30 de mărci, iar rezultatele sunt impresionante:

  • în 2015 existau 192 de modele cu transmisie manuală;
  • în 2023 existau 109 modele cu transmisie manuală;
  • în 2024 existau 89 de modele cu transmisie manuală;
  • în 2025 există pe piaţa din Marea Britanie doar 82 de modele cu transmisie manuală.

În paralel, tot în 2025, există 196 de modele disponibile exclusiv cu transmisie automată.

Acelaşi studiu remarcă că anul acesta doar în cazul a 29% dintre modelele existente la vânzare se poate alege şi cel puţin o versiune cu transmisie manuală.

Dacă se menţine trendul actual, maşinile noi cu transmisie manuală ar putea dispărea complet de pe piaţa din Marea Britanie până în anul 2037. Această evoluţie este similară şi în Uniunea Europeană, iar cum în viitor ne aşteptăm la trecerea completă către maşini electrice, mă aştept ca şi la noi să dispară modelele cu transmisie manuală până în 2035.

Sigur că vor mai exista şi entuziaşti, iar pentru aceştia unii producători propun şi maşini electrice cu schimbător de viteze manual (acesta va veni însă în completare, nu va funcţiona conform principiilor de azi de la maşinile termice).

Sursa: carscoops.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.