Şase importatori auto foarte mari din România sunt verificaţi de Consiliul Concurenţei pentru posibile înţelegeri pe piaţa serviciilor de întreţinere, reparaţii şi distribuţie piese de schimb

gAuto
/
/
20 mai 25
/

Conform informaţiilor din piaţă, în ultimele zile Consiliul Concurenţei a efectuat mai multe vizite neanunţate la o serie de şase mari importatori auto din România.

Conform celor de la profit.ro, autoritatea de concurență deține indicii cu privire la existența unor înțelegeri între cei șase importatori auto și membrii rețelelor lor autorizate de dealeri și reparatori auto, înțelegeri care au aptitudinea de a restricționa accesul concurenților (unități de reparații auto din afara rețelei autorizate și/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienți, pe piețele pe care aceștia își desfășoară activitatea.

Consiliul Concurenței are suspiciuni că anumite prevederi contractuale ar putea determina proprietarii să realizeze operațiuni de întreținere a autovehiculelor și anumite lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanție, doar în rețeaua autorizată a importatorilor și/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancțiunea pierderii garanției autovehiculului.

Cei şase mari importatori vizaţi de această acţiune sunt:

  • BMW Romania SRL;
  • Porsche Romania SRL;
  • Mercedes-Benz România SRL;
  • Hyundai Auto România SRL;
  • Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA;
  • Euro Inter Trade Corporation SRL.

Aceşti importatori comercializează unele dintre cele mai cunoscute mărci auto din ţara noastră, acestea reprezentând undeva la 70% din totalul parcului auto.

La solicitarea profit.ro, cei de la BMW Romania SRL au confirmat inspecţia Consiliului Concurenţei: „BMW confirmă că oficiali reprezentanți ai Consiliului Concurenței au efectuat un control la sediul companiei, ca parte a unei analize mai ample a pieței de servicii post-vânzare a industriei auto din România. Compania cooperează în totalitate cu autoritatea. Deoarece investigația este în desfășurare, BMW România nu poate oferi detalii suplimentare în acest moment.”

Dacă suspiciunule vor fi confirmate, cei şase importatori implicaţi riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.