Clipul zilei: un test maraton organizat de chinezi cu 36 de maşini electrice şi hibride pentru a verifica cât de bune sunt sistemele de siguranţă (rezultatele au fost surprinzător de slabe)

gAuto
/
/
27 iul. 25
/

Aţi observat deja că în industria auto se pune foarte mult accent pe sistemele de siguranţă, cele care ar trebui să ne protejeze de neatenţie, de evenimente neprevăzute etc.

Dar oare chiar trebuie să avem încredere oarbă în acestea?

Răspunsul este simplu: NU.

Chinezii au vrut să vadă cât de bune sunt aceste sisteme de siguranţă active şi au realizat un test maraton. Au luat 36 de maşini electrice şi hibride, le-au dus pe autostradă, iar acolo au construit mai multe scenarii ce pot apărea oricând în viaţa reală (9 scenarii ce au imitat condusul urban şi 6 scenarii ce au imitat condusul extraurban).

De principiu s-au ales scenarii extreme, însă unele care au avut capacitatea de a dovedi cât de eficiente sunt aceste sisteme de siguranţă atunci când sunt necesare decizii rapide, din scurt.

Printre maşinile testate s-au regăsit nume precum Xiaomi SU7, Avatr 12, Denza Z9 GT, Zeekr 001, Zeekr 7X, Nio ES6, Leaptomor C10, Xiaomi SU7 Ultra, Tesla Model 3 sau Tesla Model X.

În acest test maraton s-au înregistrat 216 impacturi, adică 216 situaţii în care un sistem de sigurantă gândit să te protejeze, a luat decizia greşită (sau nu a luat nicio decizie). Foarte multe. Ce este interesant este că, la final, după ce au tras linie, chinezii au recunoscut că sistemul Tesla a funcţionat cel mai bine ca medie (deşi şi el la rândul său a gafat-o de câteva ori).

Vă las mai jos clipul, acesta este lung, are mai bine de o oră şi jumătate, însă dacă aveti timp, eu zic că merită. Aveţi şi subtitrare în limba engleză, trebuie doar activată.

Via: piataauto.md
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.