Asociația Europeană a Constructorilor din Europa avertizează: jumătate din punctele de încărcare pentru maşinile electrice din UE sunt concentrate în doar două ţări

/
/
3 iul.
/

Asociația Europeană a Constructorilor din Europa (ACEA) a realizat o analiză a situaţiei a numărului de puncte de încărcare pentru maşini electrice din Uniunea Europeană, iar situaţia este cel puţin îngrijorătoare.

Conform acestei analize există un mare dezechilibru privind gradul de distribuţie a acestor staţii de încărcare. În prezent Germania şi Olanda, ţări care împreună reprezintă sub 10% din teritoriul Uniunii Europene, deţin 48.8% din totalul punctelor de încărcare (aproape 60.000 Germania şi peste 90.000 Olanda).

România este trecută în analiză drept un exemplu de aşa nu: „O țară mare precum România – de aproximativ șase ori mai mare decât Olanda – are numai 0,4% din punctele de încărcare din UE”. Ţara noastră deţine aproximativ 6% din suprafaţa totală a Uniunii Europene, puţin peste 1160 de puncte de încărcare şi peste 12.000 de maşini electrice înmatriculate.

Conform reprezentanţilor ACEA, pentru ca trecerea de la motoare termice la cele electrice să fie făcută fără probleme, până în 2030 Uniunea Europeană are nevoie de peste 6.8 milioane de puncte de încărcare distribuite într-un mod echitabil, nu concentrate precum în prezent.

Top 5 – Țări cu cele mai multe stații de încărcare;

  • Olanda (90.284);
  • Germania (59.410);
  • Franța (37.128);
  • Suedia (25.197);
  • Italia (23.543).

Top 5: Țări cu cele mai puține stații de încărcare;

  • Cipru (57);
  • Malta (98);
  • Lituania (207);
  • Estonia (385);
  • Letonia (420).
Via: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Clipul zilei: Mercedes-AMG a lansat noul concept electric AMG GT XX, unul ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră

Am revenit cu un nou articol „clipul zilei”, unul care de data aceasta ne aduce în prim plan cel mai nou concept al celor de la Mercedes-AMG, o maşină electrică denumită AMG GT XX ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră.

A fost deschisă în România prima staţie de încărcare pentru maşini electrice alimentată exclusiv cu energie solară

Staţiile de încărcare pentru maşinile electrice au devenit o prioritate în ultima perioadă şi chiar dacă ritmul de dezvoltare al acestei infrastructuri vitale pentru viitor este mai lent decât în alte ţări europene, lucrurile avansează şi la noi.

Chery, cel mai nou producător chinez intrat oficial în România, a realizat un test ciudat pentru o baterie de maşină (a ţinut-o peste 53 de ore în apă sărată)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.