BYD confirmă că va lansa în Europa brandul său exclusivist Yangwang (acesta conţine modele care plutesc pe apă, se „scutură” de zăpadă etc.)

gAuto
/
/
27 iul. 25
/

BYD a intrat de câteva luni şi în România, însă suspendarea programului Rabla 2025 a cam dat peste cap socotelile producătorului chinez în ţara noastră.

Compania însă are ambiţii mari în Europa, astfel că investiţiile continuă. BYD a confirmat recent că va lansa oficial în Europa şi brandul său exclusivist Yangwang. Acesta a fost anunţat în 2023 ca fiind un concurent al mărcilor de lux, cu o abordare orientată spre inovaţie tehnologică şi sustenabilitate.

Yangwang are deja câteva tehnologii interesante:

  • platforma E-Four: un sistem revoluţionar cu patru motoare electrice independente ce oferă un control exact şi capacităţi de off-road extraordinare;
  • sistemul inteligent de control al tracţiunii şi posibilitatea de rotire pe loc (aşa numitul crab mode);
  • o suspensie hidropneumatică avansată (aceasta permite unei maşini să circule la nevoie cu doar 3 roţi, să sară peste obstacole, să se „scuture” de zăpadă etc.).

La capitolul maşini, Yangwang se laudă cu:

  • Yangwang U7 – un sedan de lux ce se poate „scutura” de zăpadă;
  • Yangwang U8 – un SUV premium ce vine cu capacităţi de off-road extreme, acesta poate pluti pe apă şi se poate roti în jurul axei sale;
  • Yangwang U9 – un hypercar electric ce ajunge de la 0 la 100 km / oră în sub 2 secunde.

Brandul Yangwang este unul premium, astfel că preţurile acestor maşini pornesc în China de la peste 100.000 de dolari.

Sursa: autocar.co.uk

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.