Care mai este perioada de aşteptare pentru livrarea unei maşini noi ?

/
/
14 iul. 22
/

La muncă avem o mică flotă de maşini Skoda Rapid pe care o folosim în activitatea de zi cu zi. În urmă cu ceva zile am fost programat cu maşina mea la revizia anuală, cât şi pentru rezolvarea unei probleme care ulterior s-a dovedit a fi strâns legată de sistemul de distribuţie.

Ieri am fost chemat să ridic maşina şi cât timp am aşteptat să îmi fie făcută factura, m-am dat în vorbă cu reprezentantul de vânzări Skoda cu care am ţinut legătura. După un schimb de replici generale, mi-a venit “minunata” idee să îl întreb cam cât mai este perioada de aşteptare în prezent pentru livrarea unei maşini noi.

Acesta mi-a spus că perioada variază în funcţie de model, de versiune şi de opţionale, dar că există cazuri fericite în care maşina poate fi livrată în 4 – 5 luni de la comandă, dar şi cazuri în care poţi aştepta chiar şi un an şi jumătate. Am rămas puţin blocat când a zis un an şi jumătate, adică dacă eu dau comandă azi, există un anumit risc să îmi primesc maşina undeva la început de 2024 ?

În această perioadă se pot întâmpla o grămadă de lucruri. De exemplu, pe un grup de Facebook a mărcii Kia am citit un caz săptămâna aceasta în care un român şi-a comandat la începutul acestui an o Kia Sportage model nou. Timpul iniţial de aşteptare a fost de vreo 8 luni, însă zilele trecute a primit o notificare din partea reprezentanţei că aceasta nu mai poate susţine preţul cu care s-au înţeles iniţial şi că acesta fie renunţă la achiziţie, fie menţine modelul solicitat în aşteptare pe linia de producţie, dar plăteşte în plus undeva la o mie şi ceva de euro (nu mai reţin exact).

Mi se pare cu adevărat revoltător ce se întâmplă zilele acestea pe piaţa auto, atât la nivel de preţuri, cât şi la nivel de livrare. Dacă printre noi avem cititori care au mai fost şi pe la alte reprezentaţe, voi ce timp de livrare aţi primit ? Adică mai avem cazuri de cadou pentru Crăciunul lui 2023 ?

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).