Ştiu că Dacia Logan a fost retrasă de pe mai multe pieţe din cauza vânzărilor modeste şi din păcate acest ritm în scădere continuă şi în acele ţări unde încă mai există în oferta dealerilor.
Conform celor mai recente informaţii, Dacia a vândut în primele 9 luni din 2023 cu 16.7% mai multe maşini decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la un total de 493.511 vehicule. Vânzările pe unităţi sunt următoarele:
- Dacia Sandero – 199.516 unităţi şi +18.3%;
- Dacia Duster – 154.460 unităţi şi +4.1%;
- Dacia Jogger – 70.932 unităţi şi +76.1%;
- Dacia Spring – 44.262 unităţi şi +40.6%;
- Dacia Logan – 20.789 unităţi;
- Diverse – 3.552 unităţi.
Observaţi cât de slab merge Dacia Logan, reprezentanţii Dacia trecând acest model oarecum la capitolul „altele”.
Aşa cum am spus şi la începutul acestui articol, Dacia a retras Logan-ul de pe foarte multe pieţe, în special din Europa de Vest. Nici în pieţele unde există, Dacia Logan nu este puternic promovată sau integrată în campanii de marketing precum celelalte modele. Este lăsată cumva în umbră.
Un alt semn de întrebare este legat de viitor. Dacia Duster va primi o generaţie nouă chiar de anul acesta, Dacia Spring undeva prin 2025, Dacia Sandero cam prin 2027, Dacia Jogger este încă un model proaspăt, iar Dacia Logan, ei bine, aici nu se ştiu prea multe. Să nu uităm că urmează şi Dacia Bigster în 2025 şi Dacia C-Neo în 2026 (aceasta va primi şi o variantă sedan). Mai este loc astfel pentru un nou Logan ?
Poate că da, dar sub altă formă, un SUV de dimensiuni compacte, cine ştie. Doar cei de la Dacia ştiu. Cert este că Dacia Logan nu mai este mândria naţională şi nici maşina de 5000 de euro.