Stellantis este unul dintre cele mai grupuri auto din lume, acesta având în portofoliu 14 mărci auto: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall.
După un 2023 de mare succes, an în care Stellantis a fost cel mai profitabil grup auto din lume, 2024 este mai provocator decât s-au aşteptat chiar şi cei mai pesimişti oficiali. La jumătatea anului veniturile operaţionale sunt cu 40% mai mici vs aceeaşi perioadă din 2023, iar profitul net a scăzut cu 48%.
În tot acest context, Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a declarat celor de la Reuters că dacă va fi cazul, mărcile ce nu sunt profitabile pentru grup ar putea dispărea. „Dacă acestea nu fac bani, le vom desființa. Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani.”, a declarat Carlos Tavares.
Conform vânzărilor, cele mai vulnerabile în prezent par a fi Maserati, Lancia sau DS Automobiles. Sigur că nici nume precum Alfa Romeo, Chrysler sau Dodge nu stau mult mai bine, însă pentru moment acestea se află într-o oarecare situaţie de echilibru.
Declaraţia CEO-ului Stellantis nu surprinde pe nimeni, industria trece printr-o transformare puternică, iar anumite branduri vechi ar putea fi înlocuite cu altele noi, mai adaptate.