Conform unui nou studiu, maşinile cu motoare Plug-in Hybrid (PHEV) emit în realitate de până la 5 ori mai mult CO2 decât datele oficiale WLTP promovate de producători

gAuto
/
/
17 oct. 25
/

Institutul european Transport and Environment a publicat un nou studiu făcut în perioada 2021 – 2023 pe maşinile cu motoare termice, inclusiv cele cu motoare Plug-in Hybrid (PHEV). În acest interval de timp au fost analizate peste 800.000 de maşini, dintre care peste 127.000 au fost modele PHEV.

Rezultatele acestui studiu sunt cel puţin bulversante:

  • emisiile de CO2 ale maşinilor cu motoare PHEV sunt mult mai mari decât cifrele oficiale WLTP promovate de producători:
    • 2021 – medie WLTP raportată de producători de 38 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 134 g/km;
    • 2022 – medie WLTP raportată de producători de 33 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 137 g/km;
    • 2023 – medie WLTP raportată de producători de 28 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 139 g/km.

Observaţi că în analiza anului 2023, maşinile cu motoare Plug-in Hybrid (PHEV) au emis de până la 5 ori mai mult CO2 decât datele oficiale WLTP.

Diferenţele acestea uriaşe apar pentru că producătorii consideră că şoferii vor merge 84% din distanţa totală în modul electric, în timp ce studiul celor de la Transport and Environment a dovedit că aceştia au mers în modul electric doar 27% din distanţă.

Şi mai interesant este că diferenţa reală dintre maşinile cu motoare pur termice sau hibridele clasice şi cele PHEV este mult mai mică:

  • media WLTP raportată de producători în intervalul analizat a fost de 35 g/km pentru PHEV, în timp ce media din viaţa reală a fost de 135 g/km ;
  • media WLTP raportată de producători în intervalul analizat a fost de 135 g/km pentru ICE şi HEV, în timp ce media din viaţa reală a fost de 166 g/km ;

Observaţi o diferenţă reală de doar 31 g/km CO2, adică o diferenţă de doar 19% dintre maşinile cu motoare pur termice sau hibridele clasice şi cele PHEV.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.