gAuto

Producătorii auto chinezi au toate avantajele pentru a creşte într-un ritm accelerat, iar la cum a evoluat piaţa auto globală în ultimii ani, putem deduce foarte simplu că aceştia le folosesc la maxim. Când spun avantaje mă refer la costuri de producţie mici, dezvoltare rapidă, disponibilitate materii prime şi lipsa birocraţiei excesive.

În prezent producătorii auto chinezi au o cotă de piaţă la nivel mondial de aproximativ 21%, însă conform unui studiu recent realizat de firma de consultanţă americană AlixPartners, această cotă de piaţă va ajunge la cel puţin 33% până în 2030. Practic, la finalul acestui deceniu, o maşină din trei va fi fabricată în China.

Acelaşi studiu susţine că exporturile auto ale Chinei se vor tripla până în 2030. Dacă în 2024 se estimează că producătorii auto chinezi vor exporta undeva la 3 milioane de maşini, pentru 2030 se estimează că aceştia vor ajunge la peste 9 milioane de autovehicule exportate.

Principalii poli de creştere pentru producătorii chinezi vor fi Rusia (se estimează o cotă de piaţă de aproape 70% până în 2030), Orientul Mijlociu şi Africa (se estimează o cotă de piaţă de aproape 40% până în 2030), Asia de Sud şi de Sud-Est (se estimează o cotă de piaţă de peste 31% până în 2030) şi America Centrală şi de Sud (se estimează o cotă de piaţă de aproape 28% până în 2030).

Singurele regiuni unde producătorii auto chinezi ar putea rămâne nesemnificativi ar urma să fie America de Nord şi Japonia (3%, respectiv 1% până în 2030), în timp ce pentru Europa se estimează o cotă de piaţă de peste 12% până în 2030.

Sursa: carscoops.com