Conform unui studiu recent, producătorii auto chinezi vor ajunge la nivel mondial la o cotă de piaţă de peste 33% până în 2030

/
/
1 iul. 24
/

Producătorii auto chinezi au toate avantajele pentru a creşte într-un ritm accelerat, iar la cum a evoluat piaţa auto globală în ultimii ani, putem deduce foarte simplu că aceştia le folosesc la maxim. Când spun avantaje mă refer la costuri de producţie mici, dezvoltare rapidă, disponibilitate materii prime şi lipsa birocraţiei excesive.

În prezent producătorii auto chinezi au o cotă de piaţă la nivel mondial de aproximativ 21%, însă conform unui studiu recent realizat de firma de consultanţă americană AlixPartners, această cotă de piaţă va ajunge la cel puţin 33% până în 2030. Practic, la finalul acestui deceniu, o maşină din trei va fi fabricată în China.

Acelaşi studiu susţine că exporturile auto ale Chinei se vor tripla până în 2030. Dacă în 2024 se estimează că producătorii auto chinezi vor exporta undeva la 3 milioane de maşini, pentru 2030 se estimează că aceştia vor ajunge la peste 9 milioane de autovehicule exportate.

Principalii poli de creştere pentru producătorii chinezi vor fi Rusia (se estimează o cotă de piaţă de aproape 70% până în 2030), Orientul Mijlociu şi Africa (se estimează o cotă de piaţă de aproape 40% până în 2030), Asia de Sud şi de Sud-Est (se estimează o cotă de piaţă de peste 31% până în 2030) şi America Centrală şi de Sud (se estimează o cotă de piaţă de aproape 28% până în 2030).

Singurele regiuni unde producătorii auto chinezi ar putea rămâne nesemnificativi ar urma să fie America de Nord şi Japonia (3%, respectiv 1% până în 2030), în timp ce pentru Europa se estimează o cotă de piaţă de peste 12% până în 2030.

Sursa: carscoops.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.