Cum intenţionează Comisia Europeană să scape de maşinile vechi ? Ar putea interzice repararea acestora

/
/
2 mart. 24
/

În vara lui 2021 Comisia Europeană a publicat un plan detaliat denumit “Fit for 55” care propune o serie de măsuri destul de drastice pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Una dintre cele mai dure măsuri susţine interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare termice din 2035, iar pe marginea acestui subiect au fost realizate o mulţime de discuţii şi dezbateri, unele ce cu siguranţă vor continua şi în viitorul apropiat.

Un aspect mai puţin mediatizat însă clarifică cum intenţionează Comisia Europeană să scape de maşinile vechi, cele puternic poluante.

În Programul „Green Deal”, parte a planului „Fit for 55”, apare şi termenul de 🚗„vehicul rezidual”🚗. Acesta este acel exemplu clar de aşa nu, iar reprezentanţii Comisiei Europene vor încerca să îl elimine în cel mai scurt timp posibil prin diverse reglementări.

Chiar dacă momentan nu este nimic concretizat, propunerea actuală susţine că termenul de 🚗„vehicul rezidual”🚗 se va aplica maşinilor cu motoare termice mai vechi de 15 ani. Pentru a scăpă de ele, oficialii europeni se gândesc să interzică repararea acestora atunci când vorbim de probleme majore (defecţiuni la motor, transmisie, frâne, direcţie etc.).

Teoretic, dacă azi s-ar aplica această propunere, orice maşină pe benzină sau motorină mai veche de 2009 cu o defecţiune mai importantă, dar reparabilă, ar fi gata de casat.

Rămâne totuşi să vedem cum vor fi aprobate modificările, planul „Fit for 55” suferind multe schimbări în baza presiunilor anumitor ţări.

Sursa: stiripesurse.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).