În România mediul privat nu investeşte prea mult în sport, dacă ne uităm la multe cluburi din ţară, vom observa că ele sunt susţinute în special de bugetele locale, prin primării sau consilii judeţene.
Deşi România nu contează absolut deloc în sportul numit Formula 1, ţara noastră este reprezentată în conceptul de Formula 1 sub 4 forme astfel:
- Bitdefender, un important producător global de soluţii software, este unul dintre principalii sponsori ai echipei Scuderia Ferrari HP (este deja al patrulea an de colaborare);
- RebelDOT, o companie de dezvoltare software din Cluj-Napoca, a devenit anul acesta partener oficial al echipei Visa Cash App Racing Bulls (a doua echipă Red Bull din competiţie);
- Allengra, o companie din Oradea, a fost desemnată de către FIA drept unic furnizor al debitmetrelor de combustibil (acestea măsoară debitul combustibilului din rezervor către motor, asigurând conformitatea echipelor cu limitele impuse şi respectarea regulamentului) până în 2030;
- Pirelli, partener oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 la nivel de pneuri, fabrică la Slatina toate anvelopele utilizate cursă de cursă de absolut toate maşinile de pe grilă.
Mult, puţin, nu ştiu ce să zic, cert este că România apare uneori pe buzele celor implicaţi în tot ce înseamnă Campionatul Mondial de Formula 1.
Sursa: zf.ro